Advertising27.04.2017

IKEA’s hilarische reactie op designertas moet je gezien hebben


Het luxe merk Balenciaga heeft pas een nieuwe tas op de markt gebracht. Hij is blauw. En groot. En duur: 1970 euro duur. Al snel realiseerde zich iemand dat die wel verdacht veel leek op de typische IKEA-tassen die je daar voor een euro kunt meenemen.

Dat was natuurlijk reden genoeg voor het internet om al te beginnen met de grapjes over hoeveel extra je moest betalen voor het merk en meer dingen in die trant.

foto: <a href=\
foto:

De tas in kwestie is inmiddels al van de site van Balenciaga verwijderd. Slim, want IKEA is ook niet gek en die hebben een hele inhaak-campagne bedacht om het merk (of in elk geval de tas) belachelijk te maken. Deze Facebook post gaat er al hard in met de tagline “3000 times more affordable”.

De onderstaande omschrijving van de originele tas en waar je ‘m aan herkent (een leuke spoof van hoe grote merken dat vaak ook doen met neptassen) gaat nog even door op het concept. Ze hebben hiervoor de hulp ingeroepen van ACNE, een creatief bureau uit Stockholm.

Jammer

Vermoedelijk gaat Balenciaga de grote blauwe tas maar uit het assortiment halen, want hoe ze het ook wenden of keren: als je met zo’n ding over straat gaat is de kans groot dat je ongeveer dezelfde reacties krijgt als op het net: “naar de IKEA geweest?” Jammer voor de bedenkers, maar dat krijg je als je nooit zelf naar de IKEA hoeft.

[Afbeeldingen © IKEA/ACNE]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

Verder lezen over Ikea

Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg

IKEA heeft een nieuwe doelgroep op het oog: gamers. En een van zijn nieuwe Brannboll-meubels klap je snel weg als er iemand komt.

Gaming16.04.2024

Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg

Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken

Led-strips: of je ze nou duur hebt van Philps Hue, goedkoop van Action of de allernieuwste van IKEA: ze doen uiteindelijk allemaal wel ongeveer hetzelfde. Ze verlichten je kamer niet zodanig dat je waarschijnlijk geen ge...

Gadgets10.11.2023

Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken

​IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden

28 juli, morgen, bestaat de Zweedse meubelgigant IKEA tachtig jaar. Het was in 1943 dat Ingvar Kamprad Älmhult oprichtte: een Zweeds postorderbedrijf. Hoewel Kamprad in 2018 is overleden, is zijn legacy heel duidelijk....

Nieuws27.07.2023

​IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden

​De IKEA-app laat je je huis inrichten met AI

IKEA is altijd al een bedrijf geweest dat razendsnel innovaties implementeert. We zagen het met het in augmented reality kunnen weergeven van meubels, maar nu lijken allerlei tools samen te komen in de Kreativ-tool van I...

Online03.05.2023

​De IKEA-app laat je je huis inrichten met AI

IKEA komt met een supergoedkope speaker die 80 uur meegaat

De Zweedse meubelgigant IKEA komt met een goede oplossing voor mensen die graag zingen onder de douche. Het introduceert een speakertje dat 80 uur meegaat op één keer opladen en waterbestendig is. Ideaal om een nummer...

Gadgets18.03.2023

IKEA komt met een supergoedkope speaker die 80 uur meegaat

IKEA’s hub om slimme apparaten mee te bedienen is nu beschikbaar

In mei van dit jaar was er al de aankondiging dat IKEA de markt zou gaan betreden met een eigen smarthomehub waarmee je de Tradfri-productlijn kunt beheren. Vandaag maakt IKEA bekend dat de Dirigera hub vanaf nu ook verk...

Gadgets03.11.2022

IKEA’s hub om slimme apparaten mee te bedienen is nu beschikbaar

​Smarthomestandaard Matter wordt 3 november gelanceerd

De nieuwe smarthomestandaard Matter verschijnt op 3 november. Het is met Matter de bedoeling dat producten van onder andere Google, Apple en Amazon naadloos met elkaar kunnen communiceren.

Gadgets09.10.2022

​Smarthomestandaard Matter wordt 3 november gelanceerd

​IKEA komt met een Swedish House Mafia-platenspeler

Het Zweedse IKEA komt met een platenspeler. Het gaat om Obegränsad en hij is gemaakt in samenwerking met Swedish House Mafia. Het is voor het eerst dat IKEA met een platenspeler op de proppen komt, maar het speelt helem...

Gadgets14.06.2022

​IKEA komt met een Swedish House Mafia-platenspeler