De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google kondigde eerder deze week via G+ aan dat het Google Display Netwerk en DoubleClick Digital Marketing volledig gaan stoppen met Flash en dus definitief overstappen op HTML5.
Iets specifieker, adverteerders zullen dus niet langer de mogelijkheid hebben om display ads, gebouwd zijn in Flash, te uploaden naar AdWords en DoubleClick Digital Marketing, vanaf 30 juni 2016. Vanaf 2 januari 2017 zullen banners die eerder al geupload zijn ook niet meer worden weergegeven.
No more Flash
Steeds meer bedrijven en diensten stoppen met Flash. Niet alleen omdat het op gebied van beveiliging een nachtmerrie is, met steeds weer nieuwe kwetsbaarheden die opduiken, heel de markt is een beetje klaar met plugins en steeds vaker geeft men de voorkeur aan HTML5.
Met name Google heeft hier een grote rol in gespeeld. In januari van vorig jaar werd op YouTube flash ingeruild voor HTML5. En een maand later begon het bedrijf ook met het converteren van Flash ads naar HTML5.
Browsen
Deze nieuwe aankondiging is volgens Google een stap om de browse ervaring voor meer mensen op meer apparaten te verbeteren. Ze moedigen marketeers aan om Flash display ads te updaten voor de genoemde data.
Animate CC
Toeval of niet? Adobe kondigde gisteren eveneens grote updates aan voor twee van de belangrijkste apps binnen de Creative Cloud; Adobe Animate CC en Adobe Muse CC. Eind vorig jaar werd de naamswijziging van Flash Professional naar Animate CC al bekendgemaakt. Nu is Adobe Animate CC beschikbaar met een groot aantal nieuwe features en uitbreidingen. Voorbeelden van de nieuwe mogelijkheden zijn:
- Typekit integratie voor HTML5 Canvas documenten
- Publishing instellingen voor sprite sheets die te optimaliseren zijn voor advertenties die snel moeten laden of voor websites die hoge resoluties vereisen
- Ondersteuning voor HTML5 Canvas templates die aan te passen zijn met iedere code editor. Het is bijvoorbeeld mogelijk om script voor Doubleclick of AOL tracking toe te voegen
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Flash
Technology02.01.2021
Adobe Flash is niet meer: vaarwel!
Cybercrime05.02.2018
Pas op met onbekende Excel-bestanden: Flash-lek maakt pc kwetsbaar
Online26.07.2017
Eindelijk: Adobe gaat een einde maken aan Flash in 2020
Online21.02.2013
Site of the Year bij The FWA bewijst dat Flash leeft
Gaming01.02.2012
HTML5 vs Flash games [Infographic]
Nieuws21.12.2011
Nog een keer: Flash
Mobile09.11.2011
Adobe stopt ontwikkeling ‘Flash for Mobile’
Technology09.03.2011
Flash naar HTML5 converter van Adobe
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024