Facebook gaat ook niet-gebruikers advertenties tonen

Facebook gaat ook niet-gebruikers advertenties tonen

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook gaat het gebruik van advertentied uitbreiden. Het bedrijf gaat namelijk ook aan niet-gebruikers aangepaste advertenties tonen. Dit is mogelijk door een aanpassing in het privacybeleid van het sociale netwerk.

Tot nu toe kon Facebook alleen mensen met een Facebook-profiel advertenties aanbieden die afgestemd op hun profiel en interesses. Maar door het de komst van het zogenaamde 'Facebook Audience Network' kwam er een aanpassing in het privacybeleid van het netwerk, waardoor dit wel mogelijk wordt.

Het Facebook Audience Network werd twee jaar geleden opgericht en biedt uitgevers de mogelijkheid om advertenties van Facebook op hun sites of apps te tonen. Om deze advertenties aan te laten sluiten bij de interesses van de leden, gebruikt Facebook de gegevens die het verzamelt. Dit doet het sociale netwerk onder meer door het bijhouden van de webgeschiedenis.

Cookiewet

Daarnaast maakt Facebook ook bekend dat het van plan is zich te gaan houden aan de Europese cookiewet. Vanaf vandaag zal het netwerk meldingen gaan tonen die toestemming vragen voor het plaatsen van cookies.

Uitzetten

Wanneer je geen lid bent van Facebook en je niet wil dat zij jouw gebruiksgegevens bewaren, dan kun je dit eenvoudig uitschakelen. Je moet hiervoor op een knopje in de advertentie klikken en vervolgens krijg je dan de optie om het uit te schakelen.

Wanneer je wel lid bent van Facebook en andere advertenties wil zien, kun je dit sinds kort aanpassen. Dit kan door naar je instellingen te gaan en dan naar advertenties.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies