Adverteren binnen online video’s is effectief!

Vorig artikel Volgend artikel
Adverteren binnen online video’s is effectief!

Al sinds de komst van internet zijn o.a. uitgevers bezig om meer bezoekers naar hun website te krijgen. Het daarbij inzetten van reclamebanners als onderdeel van de online marketing is dan ook niet nieuw, echter iedereen is inmiddels al zo gewend aan al die banners dat we er als het ware langsheen kijken. We zien ze wel maar we besteden er nauwelijks meer aandacht aan, de zgn. 'bannerblindheid'.

Adverteren met en binnen online video’s blijkt veel effectiever te zijn. Bezoekers van websites zijn bereid om videoreclame te accepteren voor, tijdens of na een video.

Multimediaburo Video Advertentie richt zich specifiek op het inzetten van clickable banners binnen online video’s. Een uitermate geschikte tool om het aantal bezoekers op websites drastisch te verhogen door adverteerders een totaaloplossing te bieden!

Ze hebben een multifunctionele Flash-videoplayer gelanceerd die op elke website geplaatst kan worden en welke is uitgerust met 12 verschillende soorten banners die op diverse plaatsen binnen de video inzetbaar kunnen worden gemaakt. Deze banners zijn voor 5% transparant en nemen gedurende max. 10 seconden, een percentage van de beeldruimte in beslag.

In deze advertentiebanner kan een hyperlink verwerkt zitten, die de belangstellende kijker naar een specifieke productpagina van de adverteerder brengt.

Door de videoboodschap te verrijken met de interactieve elementen binnen en naast een video, wordt de kijker meer betrokken en wordt de boodschap beter overgebracht, wat weer leidt tot  herinnering van de getoonde reclame. De voordelen van adverteren met video advertenties:

* De kosten van online adverteren liggen stukken lager dan in de offline media;

* Veel meer dan bij offline media zijn reacties van de doelgroep op uitingen te volgen en het gedrag (clicks en navigatie) te meten via een speciale Adserver;

* Videoboodschappen op internet kunnen worden verrijkt met (flash)animaties, Pre- en Postroll commercials en diverse banneruitingen waaronder een Call-for-Action banner;

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies