Partnership Microsoft en Digg voor ads

Vorig artikel Volgend artikel
Partnership Microsoft en Digg voor ads

Digg oprichter Kevin Rose meldt op het Digg-blog dat er later vandaag (Amerikaanse tijd, dus bij ons waarschijnlijk ergens vannacht) officieel bekend wordt gemaakt dat Digg een contract heeft gesloten met Microsoft. Microsoft gaat de advertenties op Digg.com verkopen en verzorgen.

Rose vergelijkt de deal die Digg gesloten heeft met de deal die Microsoft eerder sloot met Facebook. Hij geeft bovendien aan dat de Digg-gebruikers niet bang hoeven te zijn voor “dancing monkey ads”. Het design zou ook onaangeroerd blijven.

Volgens Rose geeft de deal Digg de kans om samen met een grote organisatie de groei van Digg bij te kunnen houden. Het “Digg-team” kan volgens Rose zich nu focussen op de ontwikkeling van nieuwe features voor de website.

Bij Microsoft wordt uit monde van Steve Berkowitz uiteraard ook tevreden gereageerd: "We believe advertisers will welcome Microsoft and Digg’s combined strengths to forge more meaningful connections online.” Digg’s huidige leverancier van ads, Federated Media, heeft niet echt gereageerd, behalve in het persbericht van Microsoft waarin oprichter John Battelle aangeeft blij te zijn met de twee organisaties te kunnen werken ("We are thrilled to work with these two world-class companies…").

Volgens Rose blijft Federated Media overigens voor Digg werken aan integrated sponsorships en custom programs.

De vraag rijst natuurlijk of de samenwerking een echte samenwerking blijkt of dat het de aanzet is tot een overname. Laten we het voorlopig maar op het eerste houden.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies