Ryan: "There are no simple answers"

Ryan: "There are no simple answers"

De eerste aflevering in deze SEO Roadshow- serie van interviews met de grote namen uit de Search-industrie interviewt Joost de Valk van OnetoMarket Kevin Ryan. Het interview is te beluisteren in een podcast die door Joost gemaakt is.

Kevin Ryan is de “global content director” voor Search Engine Strategies (SES) en Search Engine Watch. In die rol is Ryan eindverantwoordelijk voor de organisatie van de diverse Search Engine Strategies-congressen en de inhoud van de website Search Engine Watch. Ryan is in de branche een zeer bekende naam en iemand die op relatief jonge leeftijd al veel bereikt heeft.

In zijn carrière werkte Ryan eerder voor onder andere Wahlstrom Interactive en Kinetic Results. Ryan publiceert veel artikelen over search op uiteraard Searchenginewatch, maar ook op onder meer Imediaconnection.

Kevinryan

In aanloop naar de SES Hamburg (te volgen op Dutch Cowboys) sprak Joost de Valk in Americain in Amsterdam met Ryan over de huidige stand van zaken in de search-wereld. Joost en Kevin gingen onder meer in op het verschil tussen de Europese en Amerikaanse search-markt, de mogelijke overname van Yahoo door Microsoft en de invloed van de Chinese markt. Tot slot geeft Kevin een tip mee welke websites ‘must reads’ zijn voor mensen die op de hoogte willen blijven van search.

Enkele opvallende uitspraken uit het interview zijn onder meer:

“The internet has yet to proof itself as a visual medium, that's going to take a couple of years”
"There are no simple answers"
“What I find interesting is Google's strategy”
“What's missing is healthy competition”
“Chinese people are very enterprising”

Beluister het hele interview (ook benaderbaar via de podcast-sectie rechtsonder)

Podcastdc
 

Dit interview maakt deel uit van de serie “Joost & Friends discuss some internet stuff” in de SEO Roadshow van Dutch Cowboys. Het interview is afgenomen door Joost de Valk (OnetoMarket), vragen zijn onder meer opgesteld door Eduard Blacquière (Outrider) en Bas van den Beld (NetTraject).

Reacties (4)

  • 'internet has yet to proof itself as a visual medium'
    Mooie visie van die Ryan!

    Vr 6 jun 2008, 10:37 [reply]

  • Cool! ga ik dit weekend eens luisteren!

    Vr 6 jun 2008, 11:55 [reply]

  • Joost, Bas en Eduard, compliments voor dit geweldige initiatief. De interviews zullen een boeiend overzicht geven van waar we vandaag staan met SEO.

    Natuurlijk is het onderwerp breder en is de context van de vragen net zo interessant als de antwoorden.

    Nog steeds begrijpen veel bedrijven niet welke enorme impact SEM heeft voor hun business. Ik denk dat deze serie daarom ook leerzaam is voor een breed publiek.

    @Roy je hebt duidelijk nog andere talenten ;-)

    Vr 6 jun 2008, 13:04 [reply]

  • cool! wellicht dit interview in de serie van nederlandse top sem-clubs die zich positief profileren ook aardig?!
    http://vimeo.com/770599

    Ma 23 jun 2008, 22:21 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines