Red Bull is populairste merk op YouTube

Vorig artikel Volgend artikel

Met bijna 3 miljoen abonnees is Red Bull het populairste merk op YouTube. De nummer 2 (PlayStation) heeft bijna een miljoen minder abonnees. 

Red Bull is populairste merk op YouTube

In de grafiek van Statista zien we in totaal 5 merken met meer dan een miljoen abonnees, naast Red Bull en PlayStation zijn dat Rockstar Games, Apple en GoProCamera.

Red Bull heeft deze enorme populariteit te danken aan de spectaculaire filmpjes die het merk op het YouTube kanaal zet. Met name de recordsprong van Felix Baumgartner. De Red Bull Stratos Space Jump brak -naast hogterecords, snelheidsrecords etc- ook een internetrecord: meer dan 7 miljoen mensen zagen de sprong live via YouTube.

Ook de filmpjes die later op het YouTube kanaal van Red Bull geplaatst zijn, zijn goed bekeken. Een compilatiefilmpje (klik hier) van anderhalve minuut (het blijft adembenemend!) maar liefs 35 miljoen keer.

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies