Doorspoelmarketing

Vorig artikel Volgend artikel
1100795278TiVo

[Stephan Fellinger]: TiVo met nieuw advertentie model maart 2005: doorspoelmarketing. Doorspoel marketing? Iedereen noemt alles tegenwoordig maar marketing. Adverteren en marketing worden vaak door elkaar gebruikt op een manier die niet blijk geeft van kennis van zaken. En adverteren met behulp van een bepaald middel, noemen we direct al .....marketing. Adverteren op toiletten heet tegenwoordig zelfs al wc marketing. Ok tot zover mijn ergernis. Maar we kunnen er weer een aan toevoegen, die ik echter wel serieus neem: TiVo komt vanaf 2005 met doorspoelmarketing (ja ik maak me zelf ook even schuldig aan de alles heet marketing ziekte)

Nee zonder gekheid, deze is absoluut interessant, omdat het gedrag van de kijker als uitgangspunt is genomen. Spoel je een TV commercial door op je TiVo, dan verschijnen er weer andere adverteerders in beeld, die dit natuurlijk via TiVo hebben geregeld i.p.v. via de oorspronkelijke omroep. Wat te denken van het doorspoelen van de Pepsi reclame met Coca Cola aanbod? Een popup killer die zelf weer reclame maakt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies