Media02.09.2008

User Generated Advergame van Vredestein


user-generated-advergame-van-vredestein.jpg
user-generated-advergame-van-vredestein.jpg

Vredestein heeft op 30 en 31 augustus haar 100-jarig bestaan gevierd en trakteert daarom alle marketeers van Nederland op een “User Generated Advergame.”

Dit is een online game, qua grafische vormgeving en beleving gelijk aan bijvoorbeeld de PS2, maar tevens een marketingplatform waarmee merken zelf campagnes kunnen plannen, uitvoeren, meten en opvolgen.

Door het toevoegen van o.a. logo’s of advertenties kan elk merk desgewenst haar spelomgeving creëren.

De game “Trac Challenge 2” is de opvolger van het succesvolle Trac Challenge, dat bijna een half miljoen online deelnemers kende. Trac Challenge 2 maakt gebruik van nieuwe technologie en functionaliteiten en is bovendien gericht op een andere doelgroep. De officiële lancering vindt plaats op 5 september, na kantoortijd om 5u ’s middags: www.tracchallenge2.nl

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over User Generated Content

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

Focus op kwalitatieve content: LinkedIn benoemt redactioneel team Benelux

LinkedIn heeft zich door de jaren heen ontwikkeld van de plek waar professionals hun volgende baan vinden tot een waardevol contentplatform. Nu maakt het in 2002 opgerichte zakelijke netwerkplatform bekend 2 nieuwe Nede...

Social Media16.08.2019

Focus op kwalitatieve content: LinkedIn benoemt redactioneel team Benelux

​Bilibili: alsof je in een bioscoopzaal Youtube zit te kijken met je vrienden

Video is hot in de bloeiende Chinese internetsector. Van techgiganten zoals Alibaba en Tencent tot recordbrekende apps zoals Douyin en Kuaishou, de spelers in deze sector zetten alles op alles om tractie te genereren bij...

Tech in Asia31.07.2019

​Bilibili: alsof je in een bioscoopzaal Youtube zit te kijken met je vrienden

Millennials vertrouwen op User Generated Content [Infographic]

Millennials, ook wel bekend als generatie Y zijn alle personen geboren na 1980. Deze generatie is erg verschillend ten opzichte van generatie X. Uit een nieuwe studie van Crowdtap en Ipsos zijn interessante uitkomsten ov...

Online10.04.2014

Millennials vertrouwen op User Generated Content [Infographic]

Latijns-Amerika creëert veel user generated content

Nergens ter wereld is de bevolking meer actief in het creëren van online content dan in Latijns-Amerika. Zo blijkt uit een onderzoek [PDF] van Kantar Media. De onderzoekers merken op dat het fenomeen van user generated...

Online23.04.2012

Latijns-Amerika creëert veel user generated content

Innovatief uitgeven getuigt van lef

Het ging vooral over mentaliteit tijdens IncT inspiratie het congres over innovatief uitgeven. Woensdag 3 november storten zich ruim 100 professionals op het aansprekende programma wat David Huijzer als organisator had...

Media04.11.2010

Innovatief uitgeven getuigt van lef

Tiësto kiest voor een ‘user-generated’ videoclip

SanDisk kondigt vandaag een samenwerking aan met  DJ Tiësto. Doel van de samenwerking is het creëren van een videoclip aan de hand van beelden die door concertbezoekers zijn gemaakt met behulp van hun mobiele telefoon...

Online20.07.2010

Tiësto kiest voor een ‘user-generated’ videoclip

User Generated Data: The Real World casting shadows

De eerste dag van Paypal Innovate werd gisteren afgesloten door een presentatie van Tim O'Reilly. O'reilly, bekend van zijn boeken, blogs, events en innovatieve kijk op de toekomst, wist in een indrukwekkende presentati...

Media04.11.2009

User Generated Data: The Real World casting shadows

Verder lezen over Web 2.0

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

We raken er bijna niet over uitgepraat: het Metaverse. Het ‘nieuwe’ internet. Of tenminste een nieuwe manier om het internet te benaderen. Maar, hoe zit dat dan met Web3? Dit zijn de verschillen én de overeenkomsten...

Metaverse27.01.2022

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

Web Summit heeft vandaag aangekondigd dat het Rise, één van de grootste techbeurzen in Azië, in maart 2022 nieuw leven in zal blazen. Na 5 jaar Hong Kong verhuist het evenement naar Kuala Lumpur. Blijkbaar ziet Web Su...

Tech in Asia03.12.2020

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

en plant een nieuw evenement in Tokyo
Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term 'responsive' gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maa...

Online30.11.2014

Infographic: Wat is responsive web design?

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Fressen oder Moral, zullen we elkaars zakken gaan vullen?We hebben nu wel genoeg gelezen dat je uit je comfort zone moet stappen om echt te veranderen. Dat er nu een tijd ontstaat waarin we sharen, transparant naar elkaa...

Media25.07.2013

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze...

Online18.12.2011

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

De politie staat niet bekent om innovatie. Ze lopen met oude mobieltjes, mogen niet op internet op de werkstations en hebben veel storingen. Toch spenderen ze 600 miljoen aan ICT, meer dan €10.000 per diender. Bij de d...

Media28.10.2010

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Onderstaande tabel toont de verschillende stadia van het Web. Web 1.0 wordt beschouwd als het web van de documenten en het begin van de "nieuwe economie" (HTML fase), Web 2.0 als het internet waarbij de computergebruike...

Online05.04.2010

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Succes Avatar door Social Media, Part II

In het populaire artikel geschreven door Jöran Maaswinkel wordt de vraag gesteld of het succes van film Avatar werd veroorzaakt door social media. Het artikel ontlokte menig reactie en leverde daarmee een interessant...

Social Media22.03.2010

Succes Avatar door Social Media, Part II