De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Daan Neleman] De magie van virals lijkt uitgewerkt. Het is natuurlijk leuk als je viral één of twee keer wordt bekeken. En het is helemaal fantastisch als hij flink wordt doorgestuurd. Maar de tijd dat je doelgroep met je merk bezig is, blijft beperkt. En dat is nu juist waar het om draait. Daarom is het goed voor merken dat de grammatica van internet zich blijft ontwikkelen. Dit proces wordt in de mediatheorie ook wel remediation genoemd:
“Media are continually commenting on, reproducing, and replacing each other, and this process is integral to media. Media need each other in order to function as media at all.”(Bolter & Grusin, Understanding New Media, 1999)
Viral-tv – een relatief nieuwe vorm van branded entertainment – is gebaseerd op deze logica. Het gebruikt de aantrekkingskracht van tv-series en combineert dit met de virale kwaliteit van internet. Zo ontstaat er een speelveld waarbij een merk de doelgroep voor langere tijd bindt. Een voorbeeld om dit te illustreren is Evan & Gareth. In deze videoblog van Axe gaan twee fictieve figuren op zoek naar de perfecte openingszin. Net als in een tv-serie volgen de verschillende afleveringen elkaar op. Het virale effect ontstaat doordat je de filmpjes kunt doorsturen. Zo betrek je het publiek op een innovatieve manier actief en voor langere tijd bij je merk. Iets dat met 30-secondenspot nog onmogelijk was. Dus adverteerders wat let u?
O ja, in Adformatie stond laatst dat er op Dutch Cowboys zo weinig wordt gediscussieerd…
Verder lezen over Innovatie
Technology18.04.2024
De Atlas-robot van Boston Dynamics is onherkenbaar geworden
Facelift of faceswap?Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology03.04.2024
Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt
Technology01.04.2024
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf
Technology29.03.2024
Amazon introduceert app op met je handpalm te betalen
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsTechnology21.03.2024
Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein
Verder lezen over Viral
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020