Viral marketing: 5 manieren om te floppen

Vorig artikel Volgend artikel
Viral marketing: 5 manieren om te floppen

Social Media Marketing en Viral marketing lijken hand in hand te gaan. Je kunt natuurlijk aan Viral Marketing doen zonder de inzet van Social Media maar, eerlijk is eerlijk, met alle Facebook’s, Twitter’s en YouTube’s van deze wereld verspreidt een reclameboodschapje met een viraal karakter zich sneller dan ooit tevoren.

Nogal wat mensen verwarren viral marketing ("we doen wel even een YouTube filmpje") met het snel even creëren van een boodschapje en het dan maar loslaten op die miljoenen sociale netwerkers. Als het zo makkelijk was, niet dus. Als je YouTube filmpje of blogpost niet grappig, uitdagend of gewoon waardevol is, zal geen mens het doorsturen. Al gooi je er nog zoveel euro's tegenaan.

Hoe pak je dan wel Virale marketing dan eigenlijk wel aan? In plaats van te vertellen hoe het allemaal moet, kun je het ook omdraaien en op een grappige manier vertellen hoe het net niet moet. En dat is wat deze blogpost "Tips on how NOT to do it" doet met vijf dingen die je absoluut moet doen als je viraal compleet de mist wil ingaan.

Wat je zeker moet doen om een viral campagne te doen laten slagen is alles in één keer in het rondstrooien, iedereen gelijk behandelen en de boodschap helemaal doorzichtig maken. Of was het nou omgekeerd? Boeiend onderwerp dus. Suggesties en aanvullingen, linkjes met hoe wel en niet, gooi ze maar in de comments.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies