De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter gaat een wereldwijde samenwerking aan met WPP van Martin Sorrell op het gebied van gebruikersdata, het grootste advertentiebedrijf van de wereld. WPP vertelde dat de nadruk bij de samenwerking ligt op data en analytics, iets wat ze zelf ‘data-driven marketing’noemen. Volgens Sorrell is Twitter belangrijk aangezien het sociale netwerk niet alleen groeit, maar ook duidelijk in real-time laat zien wat de houding en het gedrag van de consument is.
Twitter is dus een interessante bron voor WPP als het gaat om gebruikersdata. Met de samenwerking hopen ze hun cliënten in de toekomst op een betere manier te voorzien met advertenties. De samenwerking zal ook leiden tot de lancering van nieuwe dataproducten en -diensten. Daarnaast zullen de gegevens van Twitter diep geïntegreerd worden in de media- en analyticsgereedschappen van WPP.
WPP gaf verder aan dat de samenwerking als doel heeft om beide bedrijven in de toekomst verder te kunnen laten ontwikkelen. De samenwerking met Twitter was nodig, aangezien WPP hiervoor weinig investeerde in het sociale netwerk. WPP investeerde wel zo’n 500 miljoen dollar in AOL en Yahoo en investeerde ook ruim 200 miljoen dollar in Facebook.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024