#ComedyFest: samenwerking tussen Twitter en Comedy Central

Vorig artikel Volgend artikel

Het volgende hoofdstuk in de samenwerking tussen Twitter en Viacom is een vijfdaags durend comedyfestival, dit in samenwerking met Comedy Central. Volgens de New York Times zal het comedyfestival op Twitter uitgewerkt worden in tweets en vines. Het festival begint op maandag 29 april en zal te vinden zijn via de hashtag #ComedyFest. Vijf dagen lang zullen cabaretiers (amateurs en professionals) continu grapjes tweeten en vines plaatsen.

#ComedyFest: samenwerking tussen Twitter en Comedy Central

Twitter wordt steeds meer een modern platform voor creatievelingen zoals cabaretiers en andere komieken. 140 tekens zijn genoeg om je talenten te kunnen vertonen aan een groot publiek. Vorige week lanceerde Twitter ook al Twitter #Music. Ook via deze dienst kunnen gebruikers op zoek gaan naar nieuw komisch talent. Helaas nog niet in Nederland en België, zoals al bekend is.

Na het festival is Comedy Central van plan om Comedy Central: Stand-Up te lanceren, een gratis app voorzien van advertenties waarmee optredens van verschillende cabaretiers opgezocht kunnen worden. Via een speciaal aanbevelings-algoritme kunnen gebruikers nieuwe cabaretiers opzoeken.  

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies