Promoted tweets nu nog gerichter te versturen

Vorig artikel Volgend artikel
Promoted tweets nu nog gerichter te versturen

Diverse bedrijven en bekende merken zijn al sinds dag één te vinden op Twitter. Zij gebruiken de sociale netwerksite om in contact te blijven met hun klanten op een nuttige manier, door ze speciale aanbiedingen te geven en exclusieve content aan te bieden van nieuwe producten. Het lastige is dat een 'promoted tweet' niet voor iedereen even relevant is. Sinds gisteren heeft Twitter een nieuwe functie geïntegreerd die ze 'targeted tweets' noemen, een uitbreiding die het toelaat om een specifieker publiek te bereiken op Twitter zonder eerst een tweet te versturen naar alle volgers.

Grote bedrijven die verschillende lanceerdata hebben voor een nieuw product in verschillende landen, kunnen nu dus gedetailleerde tweets schrijven op verschillende tijden, gericht op de gebruikers in verschillende landen. Als bijvoorbeeld makers van mobiele applicaties alleen klanten willen bereiken van één specifiek device of platform, dan kunnen deze tweets verstuurd worden naar alle klanten die dit device hebben. Ook kunnen tweets verstuurd worden naar alleen desktop gebruikers.

De sociale netwerksites is deze weken met bestaande adverteerders deze nieuwe functie aan het uittesten. In bovenstaande afbeelding is British Airways te zien. De bewuste tweet in deze afbeelding was alleen te zien voor volgers van het bedrijf die uit het Verenigd Koninkrijk komen. Ook Coca Cola, The Washington Post en Wendys zijn bedrijven die al vanaf het begin hebben meegewerkt. De optie is nu verkrijgbaar voor alle adverteerders wereldwijd die gebruik maken van 'promoted tweets'. Zoals gebruikelijk bij 'promoted tweets' betalen adverteerders alleen wanneer gebruikers de tweet zien. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies