Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Twitter’s nieuwe CEO, Dick Costolo, heeft de strategische visie van het bedrijf voor op de lange termijn bekend gemaakt. Eind vorig jaar had Costolo een interview gegeven aan The Telegraph, een van de eerste interviews na het opstappen van voormalig CEO Evan Williams. Hij vertelde tegenover The Telegraph in dat interview dat hij zou proberen om de lange termijn visie van Twitter te definiëren:
“I am working on clarity around that at the moment. I am currently trying to define what Twitter’s purpose is in the long term. We will be able to be more specific on that answer in the near future.“
Er kwamen veel reacties op dat interview waarbij veel mensen zich afvroegen hoe een bedrijf zo populair als Twitter geen strategische langetermijn visie heeft. Dat is nu niet langer meer het geval. Tijdens de CES afgelopen week vroeg AllThingsD’s Kara Swisher in een interview met Twitter’s CEO naar de bedrijfsvisie en het ultieme doel.
“We want to instantly connect people everywhere to what’s most important to them,” was de reactie van Costolo. Daar ging hij op verder door te zeggen dat “Twitter is about connecting for a purpose, not just connecting.” Sommige mensen gebruiken Twitter alleen om in contact met vriend of vriendin te blijven, voor anderen is het hun dagelijkse nieuwsbron.
De nieuwe visie valt in lijn met Twitter’s re-branding als een informatie netwerk. Het is niet enkel gefocussed op social connecties maar ook op connecties tussen tweeters en relevante informatie, ongeacht of die informatie afkomstig is van een bedrijf, celebrity of een goede vriend.
De volgende stap voor Twitter is in ieder geval duidelijk: van de startup moet nu een winstgevend bedrijf gemaakt worden.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024