Twitter & Hootsuite testen promoted Tweets in tijdlijn

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter & Hootsuite testen promoted Tweets in tijdlijn

Gisteren kondigde Matt Graves van Twitter op hun blog aan dat ze, in samenwerking gaan Hootsuite, een test gaan doen met promoted Tweets. Het verdienmodel voor Twitter krijgt hiermee eindelijk gestalte en is één van de laatste stappen van hun plan wat Twitter in april kenbaar maakte.

Matt licht in zijn blog artikel toe dat Twitter evenwichtige en welloverwogen keuzes maakt van de inzet van gepromote accounts en Tweets, zowel voor het verschijnen in de zoekresultaten (search) dan wel in de tijdlijn van de gebruiker. Het moet dicht bij de beleving van Twitter blijven, ongekunsteld dus.

De testperiode die nu gestart is, zal gehouden worden in samenwerking met Hootsuite. Niet iedere Hootsuite gebruiker zal de gepromote Tweets in zijn tijdlijn zien en bij de gebruikers die ze wel zien, kan deze 'advertentie' ook nog verschillen. De Tweets zullen relevant zijn in de context van de tijdlijn van de gebruiker, op dezelfde manier waarop Twitter nu omgaat met het tonen van gepromote accounts.

Pas na deze testperiode neemt Twitter de daadwerkelijke uitrol in overweging. Wel heeft onderzoek al uitgewezen dat Twitter promotie in de vorm van Promoted Products andere vormen van onine advertising overstijgt. Helaas worden er geen harde cijfers genoemd, daar ben ik dan persoonlijk weer in geïnteresseerd.

Twitter brengt het overigens niet onder een noemer 'online advertising' maar als:
"This next phase will bring Promoted Tweets to a wider audience and help even more people discover interesting accounts, people and information they may otherwise have missed."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies