Twitter start de uitrol van advertenties

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter start de uitrol van advertenties

Twitter begint vandaag met het plaatsen van advertenties op zijn site. Deze zullen verschijnen bij de zoekopdrachten van gebruikers, dat weet The Wall Street Journal te melden. Het is de eerste poging om de microbloggingdienst om te zetten in een winstgevend bedrijf.

Tussen 2-10% van alle gebruikers krijgen vanaf vandaag advertenties te zien. Dat worden er meer in de dagen die volgen. Ze hebben zo'n 10 adverteerders gestrinkt waaronder Starbucks, Virgin America en Best Buy.

Adverteerders en gebruikers wachten al een heel tijdje op een werkende formule voor advertenties. Want terwijl het bedrijf al tientallen miljoenen gebruikers heeft en het recentelijk werd gewaardeerd op 1 miljard dollar, zijn ze nog niet zo lang geleden gestart om wat inkomsten te genereren door het leveren van Tweets aan onder andere Google en Microsoft.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies