De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een van de veelgehoorde problemen op het gebied van elektrische auto’s is het gebrek aan oplaadplekken. In samenwerking met de Utrechtse startup Blue Current brengt Essent een nieuw product op de markt. Een laadpunt voor thuis genaamd ‘Hidden’.
De naam verklapt het al een beetje ‘Hidden’ is een laadpunt dat niet overdreven zichtbaar is. De laadtechniek is op een handige manier weggewerkt in de meterkast. Zodoende heb je niet te maken met een kast aan de muur of een paal op je oprit. Het enige wat zichtbaar is: een kabel die uit de muur steekt vanaf het laadpunt.
Laadpalen
Door de energietransitie die over de gehele maatschappij plaatsvindt zijn energiebedrijven zoals Essent genoodzaakt om hier een grote rol in te nemen en te spelen. Volgens directeur Marketing Development van het energiebedrijf, Stella Brenninkmeijer, is dat heel bewust: “Elektrisch rijden kan een belangrijke bijdrage leveren aan de verduurzaming van Nederland. Geen CO2-uitstoot en een potentiële batterij om stroom in op te slaan. Daarom wil Essent helpen elektrisch rijden toegankelijk te maken. Laadoplossingen zijn daarbij van groot belang om de angst om stil te komen te staan weg te nemen. Door de samenwerking met Blue Current vergroten we ons aanbod aan slimme mogelijkheden waarmee iedereen, op zijn eigen manier, kan meedoen aan de energietransitie.”
Start-up competitie
Essent hield vorig jaar een competitie waarin start-ups innovatieve oplossingen in het energie- en mobiliteitsdomein aan konden dragen. Zo is de samenwerking tot stand gekomen. Inmiddels werken de twee bedrijven niet alleen samen met Hidden maar brengt Essent de laadpalen van de start-up aan de man.
Commercieel manager van BlueCurrent, Michael Colthoff, is trots op de samenwerking: “We delen de visie dat je gemakkelijk overal moet kunnen laden om de transitie naar elektrisch rijden en daarmee een duurzame toekomst te versnellen. Door samen te werken, kunnen we deze visie op grote schaal realiseren. Essent heeft jarenlange ervaring op het gebied van elektrisch rijden en met veel klanten een sterke positie op de Nederlandse markt. Dat is zeer interessant voor ons.”
Hidden
Het laadpunt is 22kW AC en te bedienen met ‘plug and charge’ of via een app op je smartphone. Als je het gebruikt kies je of je de stroomkosten meteen verrekent via de laadpas of wil declareren via een declaratie-overzicht. In aanschaf kost het 995 euro en dan neemt Essent het hele traject van advies tot installatie voor haar rekening.
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive16.04.2024
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
Automotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Automotive14.03.2024
Elektrische KGM Torres EVX gooit meteen hoge ogen
Automotive08.03.2024
Rivian presenteert drie nieuwe elektrische auto’s: met bril
Automotive06.03.2024
De elektrische muscle car arriveert: Dodge Charger Daytona EV
Hey, het is de General E!Automotive27.02.2024
Apple Car is niet meer: Apple stopt met eigen auto
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugAutomotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive20.03.2024