Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Veel klanten van de supermarkketen sparen de koopzegels van Albert Heijn nog steeds. En denk je dat dit alleen populair is onder senioren? Dat is zeker niet het geval! Het sparen van de zegels is namelijk een stuk lucratiever dan de rente die je ontvangt op een spaarrekening – maar liefst 6 procent. Dus blijven wij zegels kopen en boodschappen doen bij AH. Toch verdwijnt de nostalgie van het plakken van zegeltjes binnenkort. Die kun je vanaf 1 januari namelijk alleen nog digitaal sparen. Het einde van een tijdperk, maar wel een stuk praktischer wat ons betreft.
Bijna alles via de app
Zegels sparen doe je vanaf 1 januari alleen nog via de app van AH. Je hoeft alleen je bonuskaart te koppelen aan je account. Wanneer je zegels koopt bij het afrekenen worden deze automatisch bijgeschreven bij het totaal. En dat kan ook bij online aankopen. Een vol spaarboekje waar je € 49 voor hebt betaald wissel je in voor € 52.
Wat we dan wel weer bijzonder vinden, is het uitbetalen. Dat kan namelijk alleen in de winkel plaatsvinden. Hierbij heb je dan wel weer je telefoon nodig, waarin je een code genereert die de cassière invult bij het afrekenen. Daarmee verreken je het bedrag met je boodschappen. Als je de koopzegels liever in cash uitbetaald krijgt dan kun je dit bij de servicebalie laten doen. Je kunt de gespaarde bedragen gek genoeg dus niet laten bijschrijven op je rekening. Dus toch niet helemaal digitaal.
Probleem voor ouderen
Voor mensen zonder smartphone stopt de mogelijkheid om zegels te sparen. Dat probleem zal vooral bij de oudere doelgroep aan de orde zijn. Toch geeft de supermarktketen in de veelgestelde vragen aan dat het digitaal sparen juist een wens is van de meeste klanten. Zegeltjes kwijtraken is niet meer aan de orde en volle spaarkaarten verliezen is onmogelijk als de koopzegels veilig zijn opgeslagen in de app. Klanten zonder smartphone hebben op dit moment dus gewoon pech.
Concept nooit veranderd
Het concept en rendement van de koopzegels in al die jaren nooit veranderd. En dat is best opmerkelijk, want de zegels zijn al te sparen sinds 1955. Hoewel de wereld er sindsdien behoorlijk anders uitziet, blijft een zegel 0,10 kosten. Ook toen was het rendement 6 procent, alleen spaarde je tot de introductie van de euro natuurlijk in guldens.
Dus hoewel het likken van zegels verdwijnt, blijf je profiteren van een goed rendement. Misschien toch eens leuk om je in te verdiepen, mocht je je boodschappen bij AH doen natuurlijk. Veel financiële bloggers tippen het sparen van de zegels ook vanwege het hoge rendement. Nu nog hopen dat de supermarktketen snel stopt met alleen de optie om cash uit te betalen.
Verder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app
Vlaanderen pioniert!Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023