![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM kondigde vandaag een samenwerking aan met The Boston Consulting Group (BCG). Dit nieuwe partnerschip is gericht op het verbeteren van wereldwijde luchtvaartactiviteiten door het aanjagen van groei, het versnellen van innovatie en het stroomlijnen van allerlei activiteiten die komen kijken bij het uitvoeren van vluchten. Doel is om te kunnen voldoen aan de vraag van klanten wereldwijd.
KLM werkt samen met het adviesbureau om een nieuwe dienst op de markt te zetten: een gezamenlijk ontwikkeld systeem op basis van kunstmatige intelligentie met geïntegreerde en bewezen maatwerk oplossingen.
De afgelopen 18 maanden hebben beide partijen de krachten gebundeld vanuit de gemeenschappelijke overtuiging dat de operatie rondom het uitvoeren van vluchten als een kostenplaats met een zuiver uitvoerende rol inmiddels tot het verleden behoort. In een omgeving die steeds complexer en drukker wordt, biedt een solide operatie in toenemende mate een concurrentievoordeel. KLM heeft de ambitie om hierin voorop te blijven lopen.
In dit nieuwe partnership zijn teams ingezet met medewerkers van KLM Operations Decision Support en eerstelijnsmedewerkers uit de operatie, samen met de luchtvaart consultants van BCG en leden van BCG Gamma (een onderdeel gespecialiseerd in Artificial Intelligence & Advanced Analytics met ruim 450 data scientists, data ingenieurs en software ontwikkelaars). Deze samenwerking heeft een oplossing tot stand gebracht op basis van kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie, die alle elementen van het uitvoeren van een operatie bestrijkt.
Deze tools ondersteunen luchtvaartmaatschappijen bij het nemen van de meest complexe beslissingen over hun vloot, bemanning, gronddiensten en netwerken. De focus ligt hierbij op het afbreken van de silo’s tussen deze afdelingen, of het hier nu gaat om strategische langetermijnvragen of om een verbetering van disruption management op de dag zelf. Dit vergt een diepgaand inzicht in en optimalisering van de wisselwerking tussen kosten, operationele prestaties, klanttevredenheid en werknemersbetrokkenheid. De eerste reeks oplossingen wordt al met succes toegepast bij KLM. En nu zijn KLM en BCG gereed om deze service gezamenlijk op de markt te brengen in de wereldwijde luchtvaartindustrie.
[Afbeeldingen © Rob Bouwman – Adobe Stock]
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over KLM
Automotive16.07.2024
Nieuws26.04.2024
Nieuws07.02.2024
Lifestyle23.10.2023
Technology13.10.2023
Technology10.10.2023
Technology26.09.2023
Nieuws10.08.2023
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Artificial Intelligence24.07.2024
Online23.07.2024
Online17.07.2024
Online16.07.2024
Technology10.07.2024
Events04.07.2024
Mobile03.07.2024
Social Media02.07.2024
Verder lezen over Toekomst
Events04.07.2024
Nieuws04.07.2024
Startups27.06.2024
Artificial Intelligence26.06.2024
Gadgets20.06.2024
Technology13.06.2024
Technology11.06.2024
Events30.05.2024
Verder lezen over Vliegtuig
Technology06.06.2024
Technology11.03.2024
DC Business06.03.2024
Online20.02.2024
Online13.02.2024
Technology22.01.2024
Technology15.01.2024
Automotive12.01.2024