Google.org gaat kinderen uit conflictgebieden helpen bij onderwijs

Google.org gaat kinderen uit conflictgebieden helpen bij onderwijs

Vorig artikel Volgend artikel

Google.org gaat 2,5 miljoen dollar investeren in de innovatieve lesmethode Can’t Wait to Learn van War Child. De investering is een van de negen uitverkozen projecten wereldwijd die vandaag van Google.org een bijdrage ontvangt voor beter onderwijs. Het doel van de investering is om nog meer kinderen uit conflictgebieden in de toekomst kwaliteitsonderwijs te kunnen laten volgen met behulp van tablets.

Can't Wait to Learn

Met Can’t Wait to Learn volgen kinderen uit conflictgebieden officieel goedgekeurd basisschoolonderwijs. De lesmethode bestaat uit educatieve games zodat kinderen spelenderwijs leren rekenen en lezen. De afgelopen jaren wezen pilots in Soedan al uit dat deze methode aanslaat en goed toepasbaar is voor kinderen uit conflictgebieden.

Met de miljoeneninvestering van Google.org gaat War Child het al eerder gestarte programma verder technisch optimaliseren en nieuwe tablets aanschaffen. Google brengt door de inzet van eigen medewerkers tevens tijd, kennis en expertise in. Daarnaast kan Can’t Wait to Learn met deze steun uitbreiden naar een ander, nog te bepalen, land.

Alle materialen van Can’t Wait to Learn sluiten aan bij de leefwereld van de kinderen die er mee leren. Op dit moment worden voor drie landen games ontwikkeld met input van kinderen, ouders, lokale ontwerpers en tekenaars. In het komende jaar wil War Child ook speciale elementen in de games verwerken, waarmee oorlogskinderen psychosociaal worden ondersteund. De ambitie is dat in 2020 maar liefst 170.000 kinderen uit vier landen onderwijs krijgen via deze methode.

CWTL SDN children gaming A

Over het programma

Voor de ontwikkeling van Can’t Wait to Learn werkt War Child samen met een aantal belangrijke partners: onderzoeksinstituut TNO, de ministeries van Onderwijs in Soedan, Jordanië en Libanon, Butterfly Works, game-ontwikkelaar Flavour, de Ahfad Universiteit en UNICEF. Dankzij steun van het Droomfonds van de Nationale Postcodeloterij, de IKEA Foundation en Google.org hebben oorlogskinderen weer zicht op een betere toekomst.

CWTL SDN children gaming C
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies