Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Drie jaar geleden ging het niet zo lekker met Tesla. Het bedrijf was bijna bankroet en het moest veel moeite doen om het hoofd boven water te houden, terwijl Model 3 werd ontwikkeld en in productie ging. Wat deed Elon Musk? Die stapte naar Tim Cook, de ceo van Apple, om eens een balletje op te gooien: wilde Apple Tesla niet kopen? Helaas: hij kreeg de deur tegen zijn gezicht.
Tesla en Apple
In het licht van het feit dat Apple nu zelf van plan is om een zelfrijdende auto te maken, is het extra interessant nieuws dat Tim Cook de kans afsloeg om een bedrijf dat dit al doet zo’n beetje kant-en-klaar te kopen. Elon Musk tweet dat dat wel is gebeurd. Hoewel: Cook vond het niet eens een meeting waard: hij sloeg de meeting in zijn geheel af. Bijzonder, want Musk was bereid om het bedrijf voor slechts tien procent van de huidige waarde te verkopen.
Apple heeft 70 miljard dollar in cash en kortetermijninvesteringen, dus de prijs voor Tesla van 60 miljard had het zo kunnen betalen. De bedrijven hebben ook allemaal die vooruitstrevende waarden, maar blijkbaar wilde Apple het niet. Het wilde er niet eens over praten. Een fout aan de kant van Apple, dat Tesla nu voor tien keer zoveel had kunnen verkopen. Of dus had kunnen gebruiken voor zijn eigen ‘project titan’-autoproject dat eerder deze week aan het licht kwam.
Tesla Model 3
Dit alles vond plaats rond de jaarwisseling van 2017 naar 2018, die de uitgesproken directeur omschrijft als ‘de meest duistere dagen van het Model 3-programma’. Model 3 is niet de eerste auto van Tesla, maar wel de eerste grote consumentenuitgave. Het scheelde maar een maand of Tesla was failliet, zei Musk. Het was erg stressvol om Model 3 voor elkaar te krijgen. Productie liep niet goed en de logistiek eromheen ook niet, schrijft ArsTechnica.
Musk wilde het productieproces graag automatiseren door robots te gebruiken, maar het bouwen ervan was veel duurder dan verwacht en stuitte op veel problemen. Die plannen moesten dus iets worden afgezwakt, wat betekende dat er meer mensen in de fabriek moesten komen werken. Musk geeft eerlijk toe dat het automatiseren op zo’n grote schaal een mislukking was en dat mensen worden onderschat.
Gelukkig bleef het bedrijf geloven in de auto, die in 2018 en 2019 als warme broodjes over de toonbank ging. Hierdoor konden Musk en consorten weer verder ontwikkelen, waarna we onder andere pareltjes aangekondigd hebben zien worden zoals de Tesla Cybertruck.
Verder lezen over Apple
Mobile14.10.2024
Zo kun je straks je Apple iCloud-mailadres veranderen
Mobile09.10.2024
Zo ziet een transparante iPhone 16 eruit
Video07.10.2024
Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt
Mobile02.10.2024
Heeft de aankomende iPhone SE geen home-knop meer?
Gadgets27.09.2024
Heeft Apple een HomePod met een scherm in de maak?
Mobile23.09.2024
Het touchscreen van iPhone 16 Pro geeft problemen
Artificial Intelligence23.09.2024
iPhone-designer Jony Ive werkt met OpenAI aan nieuwe gadget
Mobile19.09.2024
Komt Apple Intelligence nou naar Nederland of toch niet?
Verder lezen over Tesla
Automotive11.10.2024
Tesla’s robtaxi Cybercab is er en lijkt heel futuristisch
Gadgets05.10.2024
Deze miniatuur-Tesla Cybertruck is stiekem een computer
Automotive24.09.2024
De Tesla Cybercab wordt helemaal niet zo duur
Automotive31.07.2024
Tesla moet 1,8 miljoen auto’s terugroepen om gevaarlijke motorkap
Automotive29.07.2024
Aantal elektrische auto’s in Nederland enorm gestegen
Automotive12.07.2024
Tesla stelt de aankondiging van zijn Robotaxi uit
Automotive24.06.2024
Tientallen Tesla Cybertrucks beklad met F Elon Musk
Automotive31.05.2024