Technology15.01.2014

Nest zou dit jaar een omzet behalen van 300 miljoen dollar


nest-zou-dit-jaar-een-omzet-behalen-van-.jpg
nest-zou-dit-jaar-een-omzet-behalen-van-.jpg

Begin deze week werd bekend dat Google voor zo’n 3,2 miljard dollar het bedrijf Nest over heeft genomen, een fabrikant van thermostaten en brandalarmen en de bijbehorende apps voor Android en iOS om ze te bedienen. Maar de overname door Google is niet gericht op dit jaar, maar ze zetten vol in op de komende 10 jaar.

Morgan Stanley analist Scott Devitt heeft toch een schatting gemaakt hoe Nest het dit jaar zou doen. Een jaar geleden wist Gigaom te melden dat Nest 40.000-50.000 thermostaten per maand verkocht. Devitt schat dat aantal nu op 100.000 per maand. Per stuk kosten ze zo’n $250, Devitt schat de jaarlijkse omzet dus op $300 miljoen, hetgeen betekent dat Google 10x de omzet heeft betaald.

De overname is dus niet gericht op dit jaar, maar op de komende 10 jaar. Nest is een vrij grote startup als we kijken naar de inkomsten. De verwachting is dat ze die de komende tijd flink op kunnen gaan voeren. Het is voor beide partijen een mooie overname.

Nest had door kunnen gaan als zelfstandige onderneming, maar dan had het een steeds grotere stapel geld nodig gehad. Enkele gevestigde thermostaat bedrijven klagen het bedrijf aan, en dus is er een goed juridisch team nodig. Er is geld nodig (om misschien) een netwerk van technici op te bouwen voor het installeren en verzorgen van alle Nest producten. En ook fabrikanten en de uit te bouwen distributie moeten gefinancierd worden. En laat Google nou een stapel geld hebben.

Google neemt hiermee een toonaangevende onderneming in domotica over. De Nest thermostaat en rook/CO-detector zijn slechts het begin van het bedrijf. Het doel is uiteraard om alles ‘connected’ te krijgen. Voor Google weer een nieuwe manier om straks overal aanwezig te zijn en dus informatie te verzamelen.

Hier lees je waarom Apple Nest niet heeft overgenomen.

...

Verder lezen over Google

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

DeepMind, Google’s lab waarin volop met kunstmatige intelligentie wordt geexperimenteerd, is in de prijzen gevallen.

Artificial Intelligence09.10.2024

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

De rechter heeft nu bepaald dat Google de Google Play appwinkel drie jaar lang open moet stellen voor de concurrentie.

Mobile08.10.2024

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Shit, telefoon gestolen. Google introduceert nu drie nieuwe opties om te zorgen dat de dief niet bij je data kan.

Mobile07.10.2024

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Google Gemini Live was al beschikbaar, ook voor Nederlanders, maar nog niet officieel in het Nederlands. Daar komt in de komende weken dus verandering in.

Artificial Intelligence03.10.2024

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Epic had Google vier jaar geleden al aangeklaagd voor het runnen van een monopolie op de appwinkel, maar nu komt daar een nieuwe rechtszaak bij. 

Mobile01.10.2024

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

Search25.09.2024

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes