Technology03.09.2013

M&M verslaving bij Google aangepakt


m-m-verslaving-bij-google-aangepakt.jpg
m-m-verslaving-bij-google-aangepakt.jpg

The Washington Post heeft een uitgebreid artikel over Google geplaatst. In het channel Technology. Dat doen ze wel vaker, natuurlijk, want er zijn veel interessante feiten en cijfers over Google te melden. Ditmaal echter betrof het een onderwerp wat ik bij DC toch meer onder channel Entertainment vind vallen: M&M verslaving. Wat was er aan de hand?

Google had het afgelopen jaar een heus M&M probleem. Werknemers aten veel te veel van de gratis aangeboden lekkernij en Google bedacht dat dat wel eens in de weg kon gaan zitten van het geluk en van de gezondheid van de werknemers. (Dat van de gezondheid kan ik me wel voorstellen).

En Google deed waar Google goed in is: een speciaal project (Project M&M) werd opgezet om data te verzamelen. Denk hierbij aan de afstand van de potten M&M’s tot alle afzonderlijke werknemers, snack-patronen, data over ‘food psychology’ en gedragswetenschappen. Toen werd er een experiment gestart.

De M&M’s werden in ondoorzichtige dozen gestopt en gezonde snacks (gedroogde vijgen, pistache noten etc.) werden in glazen potten gedaan. Het resultaat: alleen al in het kantoor in New York werden in 7 weken tijd 3,1 miljoen minder calorieën aan M&M’s genuttigd (dit is het equivalent van 9 zakjes zoals je die uit een automaat kunt halen per werknemer, en dat maal 2000 werknemers), ik weet niet hoeveel M&M’s dat per minuut zijn, omdat nergens terug te vinden is of het om die zonder of met (zwaarder) pinda’s gaat.

Het resultaat is niet verbazend. Wanneer ik hier in huis een schaal druiven op tafel zet, worden die gegeten. Doe ik hetzelfde met een bord Franse kaasjes, dan raakt dat ook op. En van beide word ik blij. Maar ontneem me niet mijn portie chocolade, want dat kan dan wel gezond zijn, maar of ik er gelukkiger van word… Ik ben benieuwd naar de cijfers van het spontaan ontslag voor de komende tijd bij Google, vooral van vrouwen. Ik houd het in de gaten!!

Verder lezen over Google

En de nieuwe emoji van dit jaar is: een kale boom met dorre takken

Er zijn nieuwe emoji voor dit jaar gepresenteerd. Eén van de sterren van de show is… een dorre boom met kale takken.

Online17.07.2024

En de nieuwe emoji van dit jaar is: een kale boom met dorre takken

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google zou de grootste startup-acquisitie ooit zijn voor een bedrag van 23 miljard dollar. 

Cybercrime15.07.2024

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google Maps laat je op iPhone eindelijk zien hoe hard je mag

Op Android doet de app dit al jaren, maar nu krijgt Apple die mogelijkheid eindelijk ook. 

Mobile12.07.2024

Google Maps laat je op iPhone eindelijk zien hoe hard je mag

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

Sinds enige tijd verstuurt Google accountnotificaties over veiligheidsissues of nieuwe functies naar de inbox van Gmail. Verontrustend feit daarbij is dat deze emails een directe link naar de desbetreffende accountinformatie bevatten.

Cybercrime26.06.2024

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming