Soms wil je wanneer je een zoekopdracht doet relevante informatie te zien krijgen. Reden hiervoor is dat je vaak niet precies weet wat je aan het zoeken bent. Bijvoorbeeld wanneer je een trip naar Parijs aan het plannen bent, dan zoek je wellicht op [wat te doen in Parijs]. Het resultaat laat vaak verschillende websites zien die je net niet die informatie geven die je nodig hebt. Met Google Search Collections en Lists komt hier verandering in.
Deze nieuwe ontwikkeling toont boven de zoekresultaten een dynamische lijst van relevante informatie. Hiervoor maakt Google gebruik van de in mei gelanceerde Knowledge Graph.
Op deze manier is het makkelijk om meer informatie te vinden dan enkel de resultaten die je zoekopdracht zou tonen. Net als bij Knowledge Graph zorgt Google er zo voor dat je meer en meer tijd zult spenderen in de zoekresultaten en dus op Google.
Collectie’s en lijsten zijn niet gelijk voor iedereen beschikbaar. Daarnaast dien je ook gebruik te maken van de Engelse Google Search.
Verder lezen over Google
Online02.05.2024
Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024