Technology17.05.2011

Google Commerce Search in Nederland beschikbaar


google-commerce-search-in-nederland-besc.jpg
google-commerce-search-in-nederland-besc.jpg

Het afgelopen anderhalf jaar hebben online retailers in Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten kunnen profiteren van een betere zoek- en navigeerervaring op hun e-commercesites die mogelijk werd gemaakt door Google.

In die landen hebben online winkels uit diverse sectoren, zoals Woodcraft.com, BabyAge.com en HealthWarehouse.com Google Commerce Search op hun websites geïmplementeerd. Woodcraft wist de inkomsten uit zoekresultaten met 34% te verhogen, het aantal zoekopdrachten op de site van BabyAge steeg met 64% en het aantal online conversies van HealthWarehouse nam met 19%.

Daarnaast meldden al deze winkels dat de klanttevredenheid was toegenomen. Ook veel bekende internationale retailers zoals L’Occitane en Provence en Forever 21 hebben plannen aangekondigd om Google Commerce Search te gaan gebruiken, of gebruiken het al op hun mobiele websites. Als we naar die goede resultaten kijken en naar de mate waarin online retailers Google Commerce Search tot nu toe hebben omarmd, is het niet verwonderlijk dat enthousiaste winkeliers uit verschillende Europese landen er bij ons op aandrongen dit product in meer landen beschikbaar te maken,” aldus Niek Snel op het Google Product Blog.

Maar Google Commerce Search is vanaf nu ook beschikbaar in Nederland (en in Italië en Spanje). Belangrijke voordelen zijn:

– Een rijke winkelervaring: bied klanten een prettige winkelervaring met een snelle, innovatieve zoek- en navigatieoplossing die wordt ondersteund door honderden Google-engineers en wereldwijde computercapaciteit.

– Effectieve promotiestrategie: automatiseer de weergave van promoties op basis van cross-selling en up-selling op je site en vestig de aandacht op relevante inhoud zonder dat een heel team van technici de winkelervaring doorlopend handmatig moet bijwerken en optimaliseren.

– Een krachtige beheeroplossing: met alle aanpassingsopties die we bieden, beschik je over de flexibiliteit en besturing om alles naar behoefte aan te passen, zodat jouw bedrijf sneller en tegen lagere kosten kan reageren op veranderende omstandigheden.

– Compatibel met mobiele sites: bied op elk apparaat een snelle en relevante zoek- en navigatieervaring zoals mensen die van Google gewend zijn.

    ...

    Verder lezen over Google

    Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

    Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

    Technology11.12.2024

    Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

    Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

    We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

    Search10.12.2024

    Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

    Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

    Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

    Search06.12.2024

    Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

    Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

    Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

    Online05.12.2024

    Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

    DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

    DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

    Technology05.12.2024

    DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

    Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

    Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

    Search03.12.2024

    Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

    Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

    Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

    DC Business02.12.2024

    Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

    Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

    Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

    Online28.11.2024

    Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken