De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het afgelopen anderhalf jaar hebben online retailers in Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten kunnen profiteren van een betere zoek- en navigeerervaring op hun e-commercesites die mogelijk werd gemaakt door Google.
In die landen hebben online winkels uit diverse sectoren, zoals Woodcraft.com, BabyAge.com en HealthWarehouse.com Google Commerce Search op hun websites geïmplementeerd. Woodcraft wist de inkomsten uit zoekresultaten met 34% te verhogen, het aantal zoekopdrachten op de site van BabyAge steeg met 64% en het aantal online conversies van HealthWarehouse nam met 19%.
“Daarnaast meldden al deze winkels dat de klanttevredenheid was toegenomen. Ook veel bekende internationale retailers zoals L’Occitane en Provence en Forever 21 hebben plannen aangekondigd om Google Commerce Search te gaan gebruiken, of gebruiken het al op hun mobiele websites. Als we naar die goede resultaten kijken en naar de mate waarin online retailers Google Commerce Search tot nu toe hebben omarmd, is het niet verwonderlijk dat enthousiaste winkeliers uit verschillende Europese landen er bij ons op aandrongen dit product in meer landen beschikbaar te maken,” aldus Niek Snel op het Google Product Blog.
Maar Google Commerce Search is vanaf nu ook beschikbaar in Nederland (en in Italië en Spanje). Belangrijke voordelen zijn:
– Een rijke winkelervaring: bied klanten een prettige winkelervaring met een snelle, innovatieve zoek- en navigatieoplossing die wordt ondersteund door honderden Google-engineers en wereldwijde computercapaciteit.
– Effectieve promotiestrategie: automatiseer de weergave van promoties op basis van cross-selling en up-selling op je site en vestig de aandacht op relevante inhoud zonder dat een heel team van technici de winkelervaring doorlopend handmatig moet bijwerken en optimaliseren.
– Een krachtige beheeroplossing: met alle aanpassingsopties die we bieden, beschik je over de flexibiliteit en besturing om alles naar behoefte aan te passen, zodat jouw bedrijf sneller en tegen lagere kosten kan reageren op veranderende omstandigheden.
– Compatibel met mobiele sites: bied op elk apparaat een snelle en relevante zoek- en navigatieervaring zoals mensen die van Google gewend zijn.
Verder lezen over Google
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Search26.11.2024
Google Lens krijgt flinke AI-updates: video’s maken en zoeken met je stem
Online25.11.2024
Google mogelijk gedwongen tot verkoop van Chrome
Een nieuw hoofdstuk in de antitruststrijdEntertainment22.11.2024