De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google lanceert met Keep My Opt-Outs een nieuwe functie voor haar Chrome Browser. Met deze optie is het mogelijk om je permanent af te melden voor Ad-tracking cookies. De toepassing lijkt een antwoord te zijn op de onlangs gelanceerde optie in Mozilla waarbij je je al kon afmelden van zaken als behavioral targeting.
Volgens berichten zou The Federal Trade Commission hebben aangedrongen op een Do Not Track mechanisme voor verbeterde privacy op het internet.
Google geeft in een blogpost aan dat er inmiddels 50 bedrijven zijn, waaronder de 15 grootste Ad-netwerken, die je toestaan om gebruik te maken van de opt-out optie. Verder wordt gewerkt aan de mogelijkheid om de functie ook voor andere browsers beschikbaar te maken. Alle code is op Open-Source en biedt ontwikkelaars de mogelijkheid mee te werken aan de optimalisatie van de software.
Update : Google notes that the extension is only targeted at U.S.-based ad companies, but a blacklist with European and international advertisers is in the works.
Verder lezen over Google
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024