De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.
Ant Financial Group, eigenaar van het Chinese betalingsplatform Alipay, heeft aangekondigd een minderheidsbelang te nemen in het Zweedse betalingsplatform Klarna. Klarna heeft een sterke positie in Europa en biedt shoppers de mogelijkheid om hun aankopen later te betalen middels rentevrije termijnen.
De twee partijen hebben de voorwaarden van de deal nog niet bekendgemaakt, maar Reuters meldde dat het om een 1% aandeel gaat, waaronder nieuw uitgegeven aandelen.
Minder dan 1%
Een woordvoerder van Klarna meldde dat de exacte waarde van de investering niet bekend zal worden gemaakt, maar bevestigde wel dat het belang inderdaad minder dan 1% bedraagt.
Klarna en Alipay werken al samen via Alibaba’s e-commerce marktplaats, AliExpress, die Klarna’s “betaal later” optie in meerdere markten aanbiedt.
Beide partijen hopen op een bepaalde kruisbestuiving tussen oost en west. Zo krijgt China’s nieuwe middenklasse middels de samenwerking makkelijker toegang tot Klarna’s netwerk van Europese retailers. Betalen voor Europese goederen gaat dan via het vertrouwde Alipay.
Sebastian Siemiątkowski, CEO van Klarna, zei in een verklaring dat aan de basis van de samenwerking een gedeelde ambitie ligt om een superieure winkelervaringen te creëren, waar de shopper zich ook bevindt in de wereld.
Retailers en e-commerceplatforms
Klarna’s technologie wordt op dit moment gebruikt door meer dan 200.000 retailers en e-commerceplatforms, waaronder AliExpress, H&M, ASOS, Expedia Group, IKEA, Farfetch, Adidas, Spotify, Samsung en Nike.
Vorig jaar werden er 75.000 nieuwe partners toegevoegd aan Klarna, een platform dat naar eigen zeggen 85 miljoen shoppers bedient.
Ant Financial heeft ondertussen gewerkt aan buitenlandse expansie door agressief te acquireren in landen waar het transactievolume niet organisch kan worden opgebouwd. Zo nam het in 2015 een belang in Paytm, een belangrijk mobiel betalingsplatform in India.
[Fotocredits © itchaznong – Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Online Shop
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Verder lezen over Retail
Gadgets29.11.2024
Black Friday 2024: Dit zijn de beste deals en tips om slim te shoppen
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023