Startups28.08.2014

Startup NeoReach haalt 1.5 miljoen op


Startup NeoReach haalt geld op door ‘influencer’ links te verkopen aan bloggers. De startup wordt gerund door een 19-jarige Stanford student. In een investeringsronde heeft de startup 1.5 miljoen opgehaald.

NeoReach heeft een platform ontwikkeld waarbij gebruikers uitbetaald krijgen op basis van Pay-per-click (PPC). Hierbij worden links uitgewisseld via blogs, social media of andere kanalen. Momenteel bevindt het platform zich in een proefperiode. Aankomende week wordt het officieel gelanceerd.

Bloggers en andere influencers kiezen via NeoReach een product of service die zij vervolgens kunnen promoten via hun blogs of sociale media. Daarna betaalt NeoReach uit op basis van PPC. Voor de verdiensten zal NeoReach op termijn zo’n 25 procent inhouden.

De oprichter en CEO van NeoReach, Jesse Leimgruber heeft de ambitie om NeoReach uit te laten groeien tot het Adwords van influencer marketing. Volgens Leimgruber heeft NeoReach momenteel meer dan 10.000 gebruikers en zijn er al meer dan een half miljoen clicks behaald. Hieronder vallen zo’n 4.200 bloggers, 800 celibrities en 5.600 lokale influencers.

Volgens Leimgruber hoeven bloggers en influencers niet positief te zijn bij het vermelden van betaalde links. Wel krijgen negatieve links over het algemeen minder clicks. Gebruikers kunnen daarnaast producten kiezen die persoonlijk aanspreken.