De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Nederlandse Startup Veylinx heeft in Atlanta (VS) de Insight Innovation Competitie gewonnen. Na het unanieme oordeel van de jury sleepte Veylinx de hoofdprijs van $20.000 in de wacht. De competitie is onderdeel van de Insight Innovation Exchange: een van de grootste conferenties op het gebied van marktonderzoek.
De Startup meet echt consumentengedrag door middel van online veilingen. Met hun tool geeft Veylinx consumenten de mogelijkheid te bieden op innovatieve producten en daardoor te “stemmen met hun portemonnee”. De hoogste bieder koopt daadwerkelijk het geveilde product waardoor de resultaten gebaseerd zijn op echt koopgedrag en niet slechts koopintenties. Op deze manier kan Veylinx zeer accurate inzichten verschaffen op het gebied van marktsegmentering, productpositionering, concept validatie, en effectiviteit van advertenties en slogans.
Veylinx is een marktonderzoeksbureau gevestigd in Amsterdam.
Wouter van Monsjou, Marketing Director bij Veylinx over de gewonnen prijs in Atlanta: “Het bedrag komt op een goed moment. De afgelopen 3 jaar hebben we onze dienst ontwikkeld en in die periode veel feedback van de markt gekregen. Nu investeren we veel in de automatisering van ons proces zodat we nog beter kunnen opschalen. We zien de vraag naar onze veilingen groeien en moeten dat aankunnen, ook in de toekomst. Denk aan het programmeren en stroomlijnen van het veilingproces, het automatisch visualiseren van de data-output en het optimaliseren van de logistiek aangezien de geveilde producten ook daadwerkelijk thuis worden bezorgd.”
Hij vervolgt: “Atlanta was – naast het winnen van de prijs – zeer waardevol vanwege de aanwezige partijen. Onze toekomstige klanten (Philips, General Mills) en competitie (Zappistore) hebben we daar gesproken. Terwijl we ons nu nog vooral op de Nederlandse markt richten zijn we druk bezig met het leggen van dit soort contacten zodat de stap naar de internationale markt snel gezet kan worden. Op korte termijn kunnen we bijvoorbeeld al een productlancering testen in twee of meer landen.”
Hieronder Anouar El Haji, mede-oprichter van Veylinx, nog even kort aan het woord in een interview met Spych Market Analytics:
Verder lezen over Innovatie
Entertainment04.12.2024
Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic
Met ook Disney Music FestivalCybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Verder lezen over Onderzoek
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024