Social Media15.01.2021

​Zo zorg je dat je geverifieerd wordt door Instagram


Als je een account met Kardashian in de titel iets ziet posten op Instagram, dan check je waarschijnlijk even of het wel van een echte Kardashian komt. Of je het nu bewust of onbewust doet, je brein gaat toch op zoek naar het bekende blauwe verificatiestempel achter iemands naam. Wil jij dat ook voor jezelf, of voor je bedrijf? Dat kan. Dit is hoe je dat aanpakt.

Het verificatievinkje op Instagram dat komt je niet aanwaaien. Je moet er wat voor doen en alleen Instagram kan je ook daadwerkelijk dat felbegeerde V’tje toewijzen. Vroeger was het een raadsel wanneer iemand geverifieerd was, maar inmiddels is dat anders. Nu weten we inmiddels meer en je hoeft er gelukkig geen hogere wiskunde voor te studeren of extreem populair te zijn om het voor elkaar te krijgen.

Zo vraag je dat verificatievinkje aan

Kraak even je vingers, ga er goed voor zitten en login op je Instagram-account waarvoor je dat blauwe vinkje wil aanvragen. Je tikt vervolgens op het icoon met je profielfoto, dat je kunt vinden in de rechteronderhoek. Je gaat dan naar je profiel. Rechtsbovenin kun je dan kiezen voor het hamburgermenu (de drie streepjes) en ‘instellingen/settings’ aantikken, herkenbaar aan het tandwiel.

Kies voor ‘Account’ en scroll naar beneden tot je ‘Request verification’ ziet staan (of: Verificatie aanvragen). Je ziet dan een korte uitleg van Instagram over wat je precies aanvraagt, met daarbij de waarschuwing dat het indienen van een verificatieverzoek niet garandeert dat je account wordt geverifieerd. Je moet vervolgens je volledige naam invullen, invullen onder welke naam je bekendstaat en dan de categorie selecteren. Ben je een influencer, ben je van de media of ben je een merk? Tik aan wat het beste bij dat betreffende account past.

Vervolgens wordt het even lastig, want Instagram wil dat je je identiteitsbewijs toevoegt om te kunnen verifiëren dat jij, wel, geverifieerd kan worden. Je kunt hiervoor een bestand als een kopie paspoort selecteren op je smartphone, maar een officieel bedrijfsdocument waar de naam en geboortedatum op te vinden zijn. Klik vervolgens op ‘Verzenden’ en dan is het afwachten of je dat vinkje krijgt.

 instagram-account-verified
instagram-account-verified

Dat wachten kun je beter niet heel actief doen, want het kan Instagram wel een paar weken kosten om je aanvraag te verwerken. Er worden menselijke moderators ingezet om de vinkjes uit te delen. Je hoeft ook niet steeds terug te komen en vol hoop achter je naam te kijken: Instagram is wel zo aardig om je even een notificatie te sturen dat je al dan niet geverifieerd bent. Ben je afgewezen, geen man overboord, je mag het dan na dertig dagen weer proberen.

Instagram-verified

Waar je op moet letten als je het (weer) probeert? Instagram wil graag dat je de regels volgt, dus gebruik je social media-account zoals de gebruikersregels voorschrijven. Ook moet je account wel van een echt persoon of echt bedrijf zijn. Je mag je dus niet als iemand anders voordoen of voor de leuk allemaal memes plaatsen. Bovendien moet je naam in online publicaties te vinden zijn, en dan hebben we het niet over advertorials of andere betaalde vormen van promotie.

Tot slot nog een paar tips: je account moet openbaar zijn, je moet zorgen dat je profiel volledig is (een bio, een profielfoto en minimaal één post) en je moet niet naar andere social media linken in je profiel. Hopelijk krijg je het verificatievinkje uiteindelijk snel voor elkaar, want het zal je enorm helpen in populariteit: je komt eerder voor in zoekresultaten, je kunt een betere vuist bieden tegen catfishes en copycats en je laat zien dat je actueel en relevant bent -of kunt zijn-. Succes!

Wil je ook je post engagement verbeteren? Check dan deze 23 tips van Falcon.

Verder lezen over Falcon.io

​Dit zijn 5 digitale marketingtrends voor 2022 om in de gaten te houden

Is het je al opgevallen dat er heel veel comebacks zijn de laatste tijd? Eén van de grote digitale marketingtrends voor 2022 is dat retro helemaal terug is. Tamagotchi’s, LimeWire, Turtles-spellen: het ene na het ande...

Marketing17.03.2022

​Dit zijn 5 digitale marketingtrends voor 2022 om in de gaten te houden

Virtual Summit: Social Media ROI

Van 24 tot 26 augustus organiseert Falcon.io een nieuwe virtuele summit, en wel eentje die volledig in het teken staan van Social Media ROI. Meten wat ertoe doet ROI. Een klein acroniem dat zelfs de beste social media m...

Social Media09.08.2021

Virtual Summit: Social Media ROI

Meten wat ertoe doet
Beschikt jouw social media tool over deze 7 functionaliteiten?

Gebruik jij al een professionele tool om je social media te beheren? Steeds meer kleine en middelgrote bedrijven hebben behoefte aan een platform waar ze alle social mediakanalen kunnen beheren en inzicht krijgen in wat...

Social Media29.04.2021

Beschikt jouw social media tool over deze 7 functionaliteiten?

7 inspirerende voorbeelden van Augmented Reality toepassingen

Met Augmented Reality (AR) zie je dingen tot leven komen. Achter elk filter en elk bewegend element verricht AR het harde werk. De grenzen tussen digitaal en realiteit vervagen. En dat biedt veel kansen om AR toe te pass...

Marketing11.02.2021

7 inspirerende voorbeelden van Augmented Reality toepassingen

Virtual Summit: Digitale Marketing Trends 2021​

We zijn 2021 in lockdown begonnen. 2020 was een vreemd jaar, dit jaar lijkt het niet veel anders te worden. Toch zijn er duidelijke trends en verschuivingen in opkomst, die van invloed zullen zijn op hoe we onze marketin...

Events26.01.2021

Virtual Summit: Digitale Marketing Trends 2021​

De 5 belangrijkste social media-statistieken die ook jij moet meten

Elk bedrijf wil social media zo efficiënt mogelijk inzetten. Door de statistieken op de juiste manier te meten ontdek je vanzelf welke inspanningen het meeste effect hebben. Zelfs als je niet van cijfers en statistieken...

Social Media09.11.2020

De 5 belangrijkste social media-statistieken die ook jij moet meten

Verder lezen over Instagram

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

De Nijmeegse Vierdaagse zorgde voor grote feesten en grote tranen en dan was er nog iets anders nats. Welkom in de Deze Week Viral!

Social Media21.07.2024

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Gebruik jij de Notities op Instagram wel eens? Je kunt straks zo’n Note achterlaten als reactie op een post.

Social Media18.07.2024

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Gelukkig zijn er ook positievere zaken die deze week volledig viral gingen.

Social Media14.07.2024

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

Deze week hebben we de meest vreemde zaken voorbij zien komen op social media. Zuckerberg die aan het surfen is (wel/niet op het internet...) en een deejay die haar feestgangers de stuipen op het lijf jaagt. Kijk mee:

Social Media07.07.2024

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Wat zorgt er toch voor dat Threads zo’n succesverhaal is geworden? Waarschijnlijk ligt dat aan deze vijf dingen.

Social Media05.07.2024

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers

Meta labelde allerlei posts die niet AI waren wel als kunstmatige intelligentie. Daar waren de daadwerkelijke fotografen niet over te spreken.

Social Media02.07.2024

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers