Winnaars The Best Social Awards

Winnaars The Best Social Awards

Wie is de grote winnaar?

Vorig artikel Volgend artikel

De belangrijkste social media prijzen van Nederland, The Best Social Awards, zijn deze week uitgereikt. Wie was de grote winnaar? In de categorie voor business 'Beste Merk' en 'Beste Webcare' spant Bol.com de troon. Dit is een eervolle titel, want voor bedrijven zijn de social media een middel om klantgericht te zijn en een band te creëren met de doelgroep.

De jury bestond uit 46 professionals, die onder andere werkzaam zijn bij grote spelers in het social- veld, zoals ING, Vice en Netflix. Het winnende merk bol.com werd gezien als ‘erg gevat en brutaal, durft het randje op te zoeken en weet pakkend het publiek te bereiken. Daarnaast hebben ze een sterk community management’.


Andere winnaars

De winnaar 'Beste Campagne' is gewonnen door Bavaria, met #carnavalvrij. "Dit bracht zelfs politiek Nederland in beweging”, aldus Diederik Broekhuizen (oprichter The Best Social). “Briljante campagne, zowel merktechnisch als op social media is het een mooi rond verhaal”, licht jurylid Thijs Jaski (ING) toe. De prijs voor 'Beste Inhaker' is HEMA, met het zomerjurkje. Het van Gogh Museum sleepte de prijs voor 'Beste Innovatie' binnen. Hieronder volgt een overzicht van alle uitgereikte prijzen:


WINNAARS THE BEST SOCIAL AWARDS - BUSINESS 2018

BESTE CAMPAGNE: Bavaria

BESTE INHAKER: HEMA

BESTE ACCOUNT: NOS Kort

BESTE MERK: Bol.com

BESTE WEBCARE: Bol.com

BESTE TALENT: Vienna Kortland

BESTE INFLUENCERCAMPAGNE: Misfit

BESTE CHATBOTCAMPAGNE: Ziggo

BESTE VIDEO: Amsterdenim

BESTE LIVESTREAM: ABN AMRO

BESTE STORY: Feyenoord

BESTE COPYWRITING: Praxis

BESTE INNOVATIE: Van Gogh x Facebook


Publieksprijs

Naast de business prijzen, is er ook nog de publieksprijs. Tim Hogenbosch, meer bekend onder de naam boswachter Tim, won de prijs voor Beste Twitteraar. De 'Beste Personality' is heeft Tim Hofman binnengesleept. Jesse Klaver (beste politicus), politiehond Bumper (beste dier) en NOS kort (beste nieuwspagina) zijn ook in de prijzen gevallen.

De prijzen zijn niet zomaar een weggevertje. Broekhuizen vertelt: "De uitreiking was voor ons de bevestiging dat The Best Social Awards in vijf jaar is uitgegroeid tot een toonaangevende prijs op gebied van social media. Met deze awards hopen we het maken van creatieve, grappige en innovatieve content bij bedrijven te stimuleren. Op naar volgend jaar!”

The Best Social Awards business categorieën werden dit jaar mede mogelijk gemaakt door: Boomerang, Coosto, Elevate Digital, Riff, Smartranking, Social.inc, Ziggo en Watermelon.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies