Social Media13.10.2014

Welke woorden zorgen voor het meeste verkeer op Twitter, Facebook, LinkedIn en andere sociale media?


Het is misschien wel een van de meest gestelde vragen voor iedereen die op sociale media vooral zakelijk actief is. Hoe krijg je nu meer volgers op Facebook, retweets, likes en shares op Twitter en fans die je bericht doorplaatsen naar LinkedIn en Google+?

Het antwoord is door vooral gebruik te maken van de juiste woorden. Dat is niet alleen in de teksten die je schrijft maar begint al bij de koppen die je gebruikt voor je blogposts, je berichten in je timeline en tweets die je plaatst. De koppen hebben soms nog meer impact dan het bericht zelf. Het klinkt bijzonder omdat het uiteindelijk je te doen is om de content maar een goede kop met de juiste woorden levert nu eenmaal meer bezoek op dan de perfecte blogpost. Je verdubbelaar is natuurlijk een goede kop met een goede tekst.

De nuance is wel dat je teksten relevant moeten zijn. Als de woorden in je kop niets te maken met de inhoud van je artikel doe je het fout. Naast goeie koppen scoren ook ‘call to action’ teksten. Het ‘please retweet’ levert je altijd meer retweets op. Het doen voelt soms schaamteloos maar de werking is er niet minder om. 

Terug naar de het antwoord ‘door gebruik te maken van de juiste woorden’ is er direct de vraag welke woorden dan? Het Britse Neoteric UK heeft als antwoord hierop een soort van ultieme lijst gemaakt in de vorm van een Infogrpaphic. Dit soort onderzoeken is altijd in het Engels. Wie hiermee aan de slag wil moet daarom wel een vertaalslag maken naar het Nederlands al kan je in je tweet natuurlijk ‘please retweet’ gebruiken. Of dit de best werkende methode is voor het vergroten van je volgers op sociale media is iets wat je zelf zult moeten onderzoeken. 

social-media-words-phrases-engagement
social-media-words-phrases-engagement
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes