Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het is misschien wel een van de meest gestelde vragen voor iedereen die op sociale media vooral zakelijk actief is. Hoe krijg je nu meer volgers op Facebook, retweets, likes en shares op Twitter en fans die je bericht doorplaatsen naar LinkedIn en Google+?
Het antwoord is door vooral gebruik te maken van de juiste woorden. Dat is niet alleen in de teksten die je schrijft maar begint al bij de koppen die je gebruikt voor je blogposts, je berichten in je timeline en tweets die je plaatst. De koppen hebben soms nog meer impact dan het bericht zelf. Het klinkt bijzonder omdat het uiteindelijk je te doen is om de content maar een goede kop met de juiste woorden levert nu eenmaal meer bezoek op dan de perfecte blogpost. Je verdubbelaar is natuurlijk een goede kop met een goede tekst.
De nuance is wel dat je teksten relevant moeten zijn. Als de woorden in je kop niets te maken met de inhoud van je artikel doe je het fout. Naast goeie koppen scoren ook ‘call to action’ teksten. Het ‘please retweet’ levert je altijd meer retweets op. Het doen voelt soms schaamteloos maar de werking is er niet minder om.
Terug naar de het antwoord ‘door gebruik te maken van de juiste woorden’ is er direct de vraag welke woorden dan? Het Britse Neoteric UK heeft als antwoord hierop een soort van ultieme lijst gemaakt in de vorm van een Infogrpaphic. Dit soort onderzoeken is altijd in het Engels. Wie hiermee aan de slag wil moet daarom wel een vertaalslag maken naar het Nederlands al kan je in je tweet natuurlijk ‘please retweet’ gebruiken. Of dit de best werkende methode is voor het vergroten van je volgers op sociale media is iets wat je zelf zult moeten onderzoeken.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023