Social Media15.08.2014

Wat heb je nodig voor het perfecte Facebook bericht?


Er is inmiddels best veel gepubliceerd over hoe het perfecte Facebook-bericht er uit zou moeten zien. Door de vele veranderingen die Facebook regelmatig implementeert veranderen hierdoor soms ook de regels. Wie succes wil hebben met berichten zal echter altijd moeten opletten op de aantal zaken die echt het verschil kunnen maken. Uiteindelijk blijft de kwaliteit en de gun&fun factor van de content altijd de belangrijkste reden voor de populariteit van berichten. Trackmaven een digital intelligence bedrijf onderzocht wat op dit moment nog steeds van belang is voor het maken van het perfecte Facebook bericht. De tips kunnen je populariteit van je bericht aanzienlijk verbeteren. 

– Berichten met 80 of meer woorden zorgen voor twee keer zoveel engagement.
– Berichten met een foto zorgen voor 37% meer engagement
– Berichten geplaatst na werktijd, tussen 5 uur ’s middags en 1 uur ’s nachts zorgen voor 11% meer interactie dan tijdens werkuren.
– Berichten tijdens het weekend trekken meer engagement dan tijdens in de week.
– Donderdag is de meest populaire dag van de week om iets te plaatsen, en voor 1 uur ’s middags weer het beste moment.

De regels lijken elkaar soms tegen te spreken maar je kunt ze ook afzonderlijk lezen. Gemiddeld heeft plaatsen in het weekend meer resultaat dan door de week. Als je in de week plaatst is donderdag de beste dag om een bericht met meer dan 80 woorden en een foto voor 13:00 uur te plaatsen. In de onderstaande infographic zie je hoe het werkt en krijg je meer tips om jouw bericht op Facebook een boost te geven.

Bron: Trackmaven
Bron: Trackmaven
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!