Vriendschap tijdens COVID-19 pandemie: Snapchat komt met onderzoek

Vriendschap tijdens COVID-19 pandemie: Snapchat komt met onderzoek

Vorig artikel Volgend artikel

Snapchat heeft onderzocht of er door de Covid-19 pandemie een verandering is gekomen in hoe mensen hun vriendschapsrelaties ervaren.

Wat blijkt: Bijna 1 op de 3 mensen maakt tijdens de coronacrisis een bewuste keuze om contact op te nemen met vrienden die ze al een tijdje niet hebben gesproken.

unnamed (1)
Uitslag onderzoek.

Over het Friendship Report van Snapchat

Voor het Friendship Report, gemaakt in samenwerking met Alter Agents, zijn 30,000 mensen van 13 tot 44 jaar uit zestien landen ondervraagd.

Onderzocht werd hoe de COVID-19-pandemie en andere levensgebeurtenissen vriendschap hebben beïnvloed.

Een paar opvallende highlights

COVID heeft ons dichter bij elkaar gebracht, maar sommigen van ons ook een eenzaam gevoel gegeven.

Vrienden zijn een heel belangrijk middel tegen eenzaamheid en over het algemeen maken we onze beste vrienden al in onze kindertijd; gemiddeld kennen we onze beste vrienden al minstens de helft van ons leven.

De meesten van ons hebben het contact met een goede vriend die we van kinds af aan kennen verloren, en de meerderheid wil die band weer aantrekken.

Hoewel de meesten van ons beter verbonden blijven via digitale communicatiekanalen, moeten we nog steeds onze vriendschapsvaardigheden ontwikkelen om te leren hoe we vriendschappen op afstand kunnen onderhouden en weer contact kunnen opnemen als we het contact verliezen.

Experts van over de hele wereld hebben advies en tips gegeven over hoe je dit kunt doen. Snap heeft ook een nieuwe Friendship Time Capsule gemaakt om Snapchatters te helpen hun vriendschappen te vieren.

Hoe gebruik je de nieuwe Friendship Time Capsule?

Om de nieuwe feature te gebruiken, open je simpelweg de Snapchat camera en selecteer je The Friendship Time Capsule.

unnamed
Zangeres Maan probeert de nieuwe Friendship Time Capsule ter ere van het nieuwe Friendship Report.
Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Hij is de audio- en videoman van The Blog Idea Factory. En...