De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Eurosport is een samenwerking aangegaan met Snap Inc., het bedrijf achter sociaal medium Snapchat. Dat hebben ze gedaan speciaal voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen alle gebruikers van Snapchat in Europa de winterspelen ook beleven via Snap’s Discover platform.
Het is een deal die unieke kansen gaat bieden voor beide partijen om (ook) een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Maar ook exclusieve content van de atleten en andere voor de Snapchat-generatie aansprekende influencers zal uiteraard niet ontbreken.
First-of-its kind
Deze ‘first-of-its kind’ deal zorgt er niet alleen voor dat Snapchatters ‘s werelds grootste sportevenement direct en van dichtbij kunnen meebeleven, ze kunnen ook zelf content maken, samenstellen en delen via het platform, waarmee onder meer full-screen graphics, animaties en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd.
Michael Lang, President, International Development & Digital van Discovery International: “Snapchat is nog altijd een van de grootste en meest invloedrijke social media-platformen ter wereld, dus het is geweldig dat we op deze manier de Olympische passie en beleving ook één op één kunnen delen met de Snapchat-generatie. Dit sluit perfect aan bij onze ambitie en onze belofte meer mensen, via meer schermen en platforms de Spelen mee te laten beleven.”
Europa
In Europa zijn er dagelijks gemiddeld zo’n 57 miljoen mensen actief op Snapchat. Gebruikers die dagelijks wereldwijd actief zijn, bezoeken het platform meer dan 20 keer per dag en maken dagelijks samen ruim 3 miljard Snaps. Ze brengen bovendien veel tijd door op de app: dagelijks gemiddeld meer dan 30 minuten, terwijl Snapchatters onder de 25 jaar zelfs gemiddeld 40 minuten per dag actief zijn.
Eurosport, onderdeel van Discovery Communications, heeft voor 50 landen en gebieden in Europa de exclusieve multimediarechten van alle Olympische Spelen die gehouden worden van 2018 tot en met 2024.
Verder lezen over Jongeren
Mobile09.12.2024
Uber Teens is een uitbreiding van de app speciaal voor jongeren
Social Media29.11.2024
In Australië geen social media meer onder de 16 jaar
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Verder lezen over Olympische Spelen
Cybercrime29.07.2024
Veel openbare WiFi netwerken in Parijs zijn onveilig
Technology26.07.2024
Zo wordt gecheckt of Olympische wielrenners geen motortjes gebruiken
Events24.07.2024
Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones
Nieuws18.07.2024
Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs
Entertainment03.07.2024
HBO Max pakt uit met de Olympische Spelen in Parijs 2024
Technology27.06.2024
Waarom de Olympische sporters van Japan speciale outfits dragen
Automotive21.09.2023
500 Waterstofauto’s voor de Olympische Spelen
Toyota levert in Parijs 500 Mirai's afEntertainment26.07.2023
Geen Holland Heineken Huis meer in Parijs
Biermerk draag het stokje na dertig jaar overVerder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024