Social Media20.10.2014

Snapchat had afgelopen weekend zijn eerste advertentie


Snapchat-gebruikers in de VS werden afgelopen weekend getrakteerd op de allereerste Snapchat advertentie. Dat advertenties eraan zaten te komen was al eerder aangekondigd en afgelopen vrijdag kondigde Snapchat op de eigen blog aan dat het dit weekend dan echt zou gaan gebeuren.

Advertenties zijn over het algemeen nooit leuk. Maar in tegenstelling tot advertenties op andere social media als Twitter en Facebook, pakt Snapchat het een stuk minder agressief aan. Wil je de advertentie niet zien? Dan krijg je hem ook niet te zien. De advertentie staat namelijk tussen “your stories” en je ziet hem alleen als je hem daadwerkelijk opent. 24 uur nadat de advertentie ontvangen is, zal hij ook weer verdwijnen. Voor gebruikers kan het eigenlijk niet mooier, als er dan toch advertenties moeten verschijnen, dan is deze manier zeker mee te leven.

Of het voor adverteerders ook zo interessant is, is nog maar de vraag. Want hoeveel mensen openen daadwerkelijk de advertenties? En wanneer moet er door de adverteerder betaald worden? Betaalt de adverteerder alle verzonden advertenties, of alleen de advertenties die daadwerkelijk geopend worden. Het verdienmodel is op dit moment nog niet duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is de reden waarom Snapchat advertenties plaatst. Op Snapchat’s blog wordt het antwoord gegeven, het antwoord is naar eigen zeggen niet verrassend: “we moeten geld verdienen. Advertenties zorgen er voor dat we onze service kunnen onderhouden terwijl er nette content aan Snapchatters geleverd wordt. We beloven dat we het geld gebruiken om de Snapchat-community te blijven verrassen met meer fantastische producten. Want dat doen we met liefde.”

Wat nu eigenlijk de eerste advertentie van Snapchat was? Een reclame voor de film ‘Ouija’ die vanaf vrijdag in de VS te zien is. Een advertentie die voor een groot gedeelte van de (jonge) doelgroep waarschijnlijk interessant is. 

We zijn benieuwd hoe de advertenties op Snapchat de komende tijd ontwikkelen en wanneer we de eerste advertenties in Nederland te zien krijgen.

img_3943.png
img_3943.png
img_3945.png
img_3945.png

Beeld: Business Insider

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

...

Verder lezen over Snapchat

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Wraakporno richt de meeste schade aan in de eerste 48 uur. Dat is problematisch, want zo snel kun je het vaak niet offline laten halen.

Social Media09.10.2024

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snap is in de Verenigde Staten aangeklaagd omdat het een misleidend beeld over sextortion zou schetsen.

Social Media03.10.2024

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Snapchat heeft tijdens zijn jaarlijkse Partner Summit meer verteld over de plannen van het social medium. Snapchat wordt door meer dan 850 miljoen mensen gebruikt.

Social Media17.09.2024

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Een familie van een gepeste jongen klaagt een in Snapchat beschikbare app aan omdat het pestkoppen niet zou tegenhouden.

Social Media27.08.2024

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent.

Social Media12.08.2024

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland

Wist je dat zo'n 3,75 miljoen Nederlanders dagelijks een AR-lens gebruiken? Dit zijn de populaire lenzen van dit moment.

Social Media07.08.2024

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Snapchat is het social medium dat er verantwoordelijk voor is dat we elkaar foto’s sturen die na één keer kijken verdwijnen. Een geweldig concept dat inmiddels al door veel social media is gestolen. Nu komt het met iets nieuws: nano-Snaps. Net als de iPod Nano van vroeger zijn die lekker klein.

Social Media03.07.2024

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials

Snapchat blokkeert vanaf nu automatisch vriendenverzoeken blokkeren als ze van kwaadwillenden afkomstig lijken te zijn. Dat is niet zomaar.

Social Media26.06.2024

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials