De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit een nieuw gezamenlijk onderzoek, gehouden door onderzoekers van Microsoft en de Columbia Universiteit, blijkt dat op 59 procent van alle URL’s die gedeeld worden via Twitter nooit geklikt wordt.
De data die werd gebruikt voor het onderzoek is verzameld in een maand tijd, en bevatte 2,8 miljoen shares op Twitter. In totaal goed voor bijna 75 miljard potentiële impressies en 9,6 miljoen clicks naar ruim 59.000 unieke bronnen, waaronder links naar de BBC, CNN, Fox News, The New York Times en de Huffington Post. Het volledige onderzoek is hier gepubliceerd en is voor iedereen toegankelijk.
Blockbuster content
Het grote deel van alle clicks op social media wordt gegenereerd door een kleine groep ‘blockbuster’ content. Van alle gedeelde content is het zo’n 9 procent dat goed is voor ruim 90 procent van alle clicks op Twitter.
“there seems to be vastly more niche content that users are willing to mention in Twitter than … content that they are actually willing to click on.”
Long tail
Een ander opvallend resultaat dat in de studie naar voren komt is dat, hoewel Twitter toch vooral bekend staat als live platform, er toch ook op de wat langere termijn nog clicks gegenereerd worden. Zelfs na 24 uur nog.
Uitgevers
De headline blijft dus erg belangrijk. Goede headlines zijn dan ook nog altijd king, die worden namelijk eerder gedeeld en men is ook eerder bereid om erop te klikken.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024