Kunnen we binnenkort shoppen via Instagram?

Kunnen we binnenkort shoppen via Instagram?

Instagram test met shoppable button

Vorig artikel Volgend artikel

Spullen kopen via Instagram? Het kan misschien binnenkort. Instagram is in de Verenigde Staten namelijk aan het testen met shoppable foto tags. Dat meldt Instagram op hun blog. Als je een foto ziet van schoenen van een bepaald merk, kun je via de tag de schoenen meteen kopen.

Instagram heeft de handen ineen geslagen met twintig verschillende merken, waaronder Abercrombie&Fitch, Hollister, Levi's, Michael Kors en MVMT Watches. De retailers taggen de producten in hun foto's. De tags zijn verborgen achter een 'Tap to view products' button. Als je op de tag hebt geklikt, verschijnt het product, samen met informatie over het product, de prijs, aanvullende foto's en natuurlijk shop now.

Shoppable foto's zijn eigenlijk net zoiets voor Instagram als Facebook Instant Articles. Ze laden sneller in en je kunt meteen iets kopen in Instagram, in plaats van naar een externe site geleid te worden. Als je het product niet wil kopen, kun je gewoon terug swipen.

E-commerceplatform

De test die Instagram nu uitvoert is een nieuwe stap naar de uitbouw tot een e-commerceplatform voor merken. Nu gebruiken merken het nog als een etalage om hun producten te laten zien, maar misschien kun je ze straks dus ook gaan kopen. De drempel wordt met een shoppable foto tag in ieder geval al een stuk lager. Dankzij de tags in de foto hoeven merken niet meer aan te komen met: check de link in de bio.

Tot nu toe test Instagram alleen nog met de shoppable foto tags in de Verenigde Staten, maar als de test geslaagd is, komt het wellicht ook naar Europa. We houden jullie op de hoogte.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies