Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Facebook wordt steeds uitgebreider en dat bewijst deze nieuwe stap maar weer. Vanaf eind april kun je namelijk in de Verenigde Staten tickets voor bepaalde Ticketmaster-evenementen kopen via Facebook.
Ticketmaster doet dit omdat ze hiermee hopen op een toename van verkoop. Facebook volgt hiermee andere grote onlineverkopers die zien dat hun klanten steeds minder tijd besteden op websites door het gebruik van social media. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe het proces van verkoop in zijn werk gaat. Amerikanen kunnen dus straks tickets kopen via Facebook en die tickets zullen dus ook ergens verwerkt moeten worden. Facebook zou een percentage krijgen per verkocht kaartje via het sociale medium.
Facebook Messenger
Eerst was er sprake van dat je kaartjes kon kopen via Facebook Messenger, maar dat bleek daarna toch niet waar te zijn. Dan zou Ticketmaster een klein beetje de weg volgen van KLM, waar je nu kunt inchecken via Messenger.
Ik ben heel benieuwd of Ticketmaster kaartjes van grote concerten, zoals Adele, Coldplay of Beyoncé, ook via Facebook gaat laten lopen. Naar alle waarschijnlijkheid zou het alleen gaan om kleine events die niet snel uitverkocht raken en dat is misschien ook maar beter, anders ontploft Facebook straks.
Ook in Nederland?
Het is nog niet bekend of Ticketmaster ook in Nederland kaartjes gaat verkopen via Facebook.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024