Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Instagram gaat meer doen om influencers aan te pakken die niet onthullen wanneer ze zijn betaald voor hun berichten. In augustus schreven wij ook al over influencers die zich niet aan regels voor reclame houden.
De maatregelen die Instagram gaat nemen volgen op een onderzoek door een Britse waakhond die ontdekte dat het platform niet in staat was om consumenten te beschermen tegen misleiding. Instagram zal gebruikers die hun berichten onvoldoende labelen, ook rapporteren aan de bedrijven wiens producten ze onderschrijven.
Laten weten als het reclame is
In Engeland (maar ook in Nederland) moeten bekende mensen op sociale media duidelijk maken of ze door een bedrijf worden betaald om reclame te maken. Ze doen dit vaak door de hashtag ‘#ad’ in dergelijke berichten op te nemen.
Vorige maand bleek uit onderzoek dat in ‘meer dan driekwart’ van de advertenties van influencers op Instagram het niet duidelijk was dat het om reclame gaat.
Verder lezen over Instagram
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Social Media18.03.2024