De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook was vorig jaar, met afstand en even als voorgaande jaren, het populairste sociale media netwerk. Maar toch verwachten consumenten dat ze in 2015 minder gebruik gaan maken van Facebook. Zo blijkt uit onderzoek gehouden door Multiscope onder onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten. Het gebruik van
LinkedIn en Instagram is in 2014 toegenomen en groeit ook door in 2015.
Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) heeft minimaal één account op social media. Facebook is het bekendste en populairste social media netwerk in 2014. Ondanks de huidige populariteit van Facebook lijkt het gebruik te gaan afnemen. 13% van de gebruikers verwacht Facebook komend jaar minder vaak te gaan gebruiken. Daarentegen verwacht slechts 6% het meer te gaan gebruiken. Met name 18 tot 34 jarigen geven aan dat hun gebruik waarschijnlijk gaat dalen.
LinkedIn, Instagram en Pinterest winnen juist terrein
Het aantal Nederlanders met een profiel op LinkedIn is in 2014 gestegen tot 45%. Daarbij is de verwachting ook dat ze het dit jaar vaker gaan gebruiken. Ook het meer op visueel gerichte Instagram en Pinterest kunnen een groei verwachten in 2015. In 2014 had 11% procent een profiel op Instagram. Bijna een kwart van de Instagrammers denkt het meer te gaan gebruiken, slechts één op de tien verwacht Instagram minder te gebruiken in 2015. Onder de Pinterest gebruikers (13% van de consumenten) denkt één op de vijf het vaker te gaan gebruiken, tegenover bijna één op de tien die het minder vaak gaat gebruiken.
En jij?
Hoe zie jij dit zelf. Denk jij dit jaar minder Facebook te gaan gebruiken, of juist meer? En als dit minder wordt, spendeer je dan meer tijd op andere sociale netwerken? Laat het weten in de comments!
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Instagram
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Social Media18.03.2024
Tijdreizen op Instagram: posten in het verleden straks mogelijk
Instagram laat je tijdreizenVerder lezen over LinkedIn
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Social Media14.04.2023