Facebook test "Audience Look-A-Like" voor boosted posts

Facebook test "Audience Look-A-Like" voor boosted posts

Vorig artikel Volgend artikel

Binnenkort heb je wellicht een nieuwe optie wanneer je een Facebookpost wilt boosten. Dit ontdekte Dennis Yu van het bedrijf Portage Co. Hij zag dat hij er niet alleen voor kon kiezen zijn post onder de aandacht te brengen bij vrienden en vrienden van vrienden, of mensen die hij zelf had uitgekozen. Hij kon ook kiezen voor look-a-likes van zijn volgers. Mensen die dus qua profiel lijken op op de mensen die zijn pagina al volgen. 

Dennis Yu schrijft op zijn eigen marketingblog over deze ontwikkeling:

"Hoewel we eerder boosted posts bekritiseerd hebben, lijkt dit niet alleen een goede optie voor kleine ondernemingen, maar voor de meeste ondernemingen. Zolang je je conversie goed kunt volgen en je hebt goede content, dan ben je met een boosted post naar mijn idee voor tweederde binnen."

lookaliketargetingboost

De "Look-a-like'-functie voor boosted posts zit waarschijnlijk nog in de testfase, want er is slechts een kleine groep mensen die er op dit moment gebruik van kan maken. Wij denken - net als Dennis Yu - dat dit best wel eens kan gaan aanslaan.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlo...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies