De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen week kondigde Facebook aan dat ze een nieuwe technologie hebben ontwikkeld om adblockers te omzeilen. Advertenties zullen net zo worden weergegeven als andere content, zodat adblockers geen kans maken. Als je advertenties niet kunt onderscheiden van andere data, kun je ze natuurlijk ook niet blokkeren. Echter sloeg Adblock Plus terug: ze slaagden er toch in om advertenties op Facebook te blokkeren. Nu komt Facebook weer met een nieuwe code in het Facebook vs. Adblock Plus-gevecht. Facebook meldt het volgende aan Techcrunch:
Kat-en-muisspel
Vandaag zal de nieuwe update van de code uitgerold worden. Blijkbaar duurde het twee dagen voor Adblock Plus met een tijdelijke oplossing kwam en Facebook heeft slechts een fractie van die tijd nodig om terug te slaan. Een ding is zeker: er is een kat-en-muisspel gaande en Adblock Plus kan hierbij wel eens in het nadeel zijn, omdat gebruikers bij sommige platformen de software moeten updaten of hun filter handmatig moeten bewerken. Facebook kan zo alles doorvoeren zonder dat gebruikers daar iets voor hoeven doen. Dat betekent dat tegen de tijd dat de meeste Adblock Plus-gebruikers een update hebben gedaan, Facebook alweer een stap verder is.
Fotocredits: Fotolia / pinonepantone
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023