Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
Facebook heeft vandaag bekend gemaakt dat Facebook Messenger, wereldwijd 900 miljoen actieve gebruikers telt. Per maand worden zo’n 1 miljard berichten verzonden.
Flinke groei
In de afgelopen vier maanden is het aantal gebruikers zelfs met 100 miljoen mensen gegroeid. De chatdienst had begin dit jaar nog zo’n 800 miljoen actieve gebruikers. Facebook Messenger is op dit moment de tweede grootste chatdienst. WhatsApp (ook in handen van Facebook) bereikte afgelopen februari 1 miljard gebruikers.
Messenger ook geschikt voor bedrijven
Deze 900 miljoen gebruikers chatten overigens niet alleen met vrienden of familie. Via Messenger komen chatters ook steeds meer in contact met bedrijven en organisaties. Volgens Facebook worden er maandelijks 1 biljoen berichten tussen bedrijven en consumenten gestuurd.
Het chatten met een bedrijf is tegenwoordig een snelle en betrouwbare manier om vragen te stellen over bijvoorbeeld producten en diensten. Dit contact gaat nu nog makkelijker worden.
Zakelijke functies
Facebook richt namelijk met een nieuwe update van Messenger meer op het contact tussen consumenten en bedrijven. Zo zijn er een aantal nieuwe functies aan Messenger toegevoegd. Eén van de introducties zijn Messenger Links. Met deze links kunnen bedrijven ervoor zorgen dat mensen hen op een snelle en gemakkelijke manier via een bericht kunnen bereiken. Via een korte link (bijvoorbeeld m.me/dutchcowboys) kan direct een gesprek met een bedrijf worden geopend.
Messenger Codes
Messenger Codes werken eigenlijk op dezelfde manier als Messenger links. Dit zijn unieke codes die mensen met de camera van hun telefoon scannen en zo een chatgesprek kunnen beginnen met een bedrijf. Zowel de Messenger Links als de Codes kunnen onder andere gebruikt worden in advertenties.
Verder zal de verwijzing naar de zakelijke pagina, ook wel Pages genoemd, duidelijker zichtbaar worden. Zo zijn bedrijven sneller op Facebook én op Messenger te vinden. Tot slot introduceert Facebook welkomstberichten voor Messenger. Dit zijn persoonlijke berichten die mensen zien voordat zij de chat met een bedrijf of organisatie starten.
Gebruik jij Facebook Messenger?
Verder lezen over B2B
E-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
E-mail21.06.2019
B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Social Network
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Social Media06.04.2024