Facebook zet campagne op voor bloeddonaties

Facebook zet campagne op voor bloeddonaties

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook lanceert het onderdeel 'bloeddonatie' voor mensen in Bangladesh, India en Pakistan. Zij kunnen dan zien waar ze in de buurt bloed kunnen doneren. Facebook gebruikers kunnen zich ook inschrijven om bloeddonor te worden. Als er dan ergens in de buurt een bloeddonor nodig is, krijgen ze een melding.


Bloeddonaties op Facebook

Inmiddels hebben al ruim elf miljoen mensen zich op Facebook aangemeld als bloeddonor. Er zijn al duizenden donaties geweest door Facebook. De reden dat Facebook een overzicht heeft gemaakt van punten waar mensen bloed kunnen doneren, is dat mensen vaak niet weten waar en wanneer ze kunnen doneren. Via 'bloeddonatie' op Facebook zien mensen waar ze in hun stad kunnen doneren. Dit kunnen centra zijn, maar ook aanvragen van organisaties.

facebook-donatie

Campagne voor donoren

Facebook houdt ook een campagne in deze landen om aandacht te vragen voor het belang van bloeddonaties. In mei en juni zijn het aantal bloeddonaties in veel landen, waaronder India, het laagst. Daarom wordt de campagne van Facebook in de maand juni gevoerd. In de campagne wordt uitleg gegeven over hoe een bloeddonatie gaat en worden mensen aangespoord om bloed te doneren. Er zijn onder andere verhalen van mensen die levens gered hebben dankzij de bloeddonatie feature van Facebook.

Facebook werkt ook samen met organisaties in India, zoals de National blood Transfusion Council en het ministerie van volksgezondheid om meer dan 2000 evenementen op te zetten in de bloeddonatie optie op Facebook.

[Afbeeldingen © Facebook Newsroom]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies