Hester is afgestudeerd in de master Communicatie-en Informatiewetenschappen. Een nieuwsgierige houding, brede interesse en een passie voor schrijven kenmerken haar. Verder sport ze het liefst zo vaak mogelijk.
Facebook heeft behoorlijke concurrentie als het gaat om video’s. YouTube, Twitter en Snapchat lopen voor met interactieve video’s. Daarom heeft Facebook het team van Vidpresso gekocht, een bedrijf dat online video’s interactief maakt. Zo wil Facebook authentieke video’s gebruiken met meer interactiviteit.
Vidpresso
Vidpresso is een zesjarige startup. Facebook koopt niet het bedrijf, maar alleen de zeven werknemers en de technologie. Het bedrijf maakt bestaande video’s interactiever. Dit doen ze door interactieve elementen toe te voegen, zoals polls, grafieken of comments. Dit doen ze onder andere al voor BMW, MTV en Fox Sports.
Vidpresso heeft al een verleden met Facebook. Het bedrijf was in 2015 te laat met het goedkeuren van de dataregels. Ze hebben toen uitstel gekregen, maar Facebook heeft nooit naar buiten gebracht waarom.
Interactieve video’s
Facebook heeft video hoog in het vaandel staan. De Watch Party tool en Lip Sync live zijn nieuwe features die ook gaan om interactieve video’s. Voor Vidpresso is de winst duidelijk: hun kwaliteiten worden ineens aan een heel groot publiek voorgelegd. En voor Facebook is het handig, want zo hoeven ze zelf niet van voor af aan te beginnen met het ontwikkelen van interactieve video’s.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Video
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Online25.03.2024
5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsVideo13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media06.03.2024