Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Facebook gaat niet alleen maar nepnieuws aanpakken, ze willen ook voorkomen dat je na het klikken van een link in je tijdlijn op een pagina terecht komt waar weinig content op staat, omringd door veel of slechte advertenties. Clickbait is er genoeg, dus gaat Facebook dat soort bestemmingspagina’s veel minder laten voorkomen in je feed, zelfs als het advertenties zijn.
Langzaam aan
Goed om te zien dat Facebook vervelende pagina’s waar je per ongeluk op kunt terechtkomen gaat aanpakken. Het verschil zal gaandeweg merkbaar worden, zo zeggen ze in hun blog.
Uitgevers die het beter voor elkaar hebben zullen volgens Facebook hun verkeer zien stijgen, terwijl het andersom zal gaan voor degenen die het niet zo nauw nemen met de richtlijnen.
[Afbeeldingen © Facebook]
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023