Social Media29.04.2015

Drie Nederlandse Starbucks stores worden LinkedIn Café


Persoonlijk profieladvies van LinkedIn onder het genot van een kop koffie

Meer dan de helft van de Nederlanders denkt dat ze verder zouden komen in hun carrière als ze zich beter zouden profileren op de arbeidsmarkt. Om mensen hierbij te helpen, stapt online zakelijk netwerk LinkedIn voor één dag offline om advies te geven over hoe LinkedIn kan worden ingezet om beter zichtbaar te worden voor mogelijke werk- en opdrachtgevers. In samenwerking met Starbucks worden vandaag drie Starbucks stores* omgeturnd tot LinkedIn Cafés. Hier kunnen mensen terecht voor profieladvies van de experts van LinkedIn en professionele recruiters onder het genot van een heerlijke koffie, latte of cappuccino.

Nederlanders minder bescheiden dan gedacht

Een compleet ingevuld profiel helpt om zichtbaar te zijn bij een mogelijke nieuwe werkgever. Ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek, dan begint de volgende stap. Hoe profileer je jezelf in een gesprek? Hoewel Nederlanders er om bekend staan heel bescheiden te zijn, lijkt dit een fabel: 43% van de mensen geeft aan zelfverzekerd te zijn en er geen moeite mee te hebben om zichzelf te profileren op de arbeidsmarkt. Dit percentage is vooral zo hoog door mannelijke bravoure: bijna de helft van de mannen is zelfverzekerd, bij de vrouwen is dit maar iets meer dan 3 op de 10. Mensen in de leeftijd 40-49 jaar zijn het meest zelfverzekerd: 49% versus 35% van de jongeren van 20-29 jaar.

Bluffen we er op los?

Jezelf goed en zelfverzekerd profileren is één ding, maar hoe zit het met de internationaal bekende “Hollandse bluf”? Circa 4 op de 10 Nederlanders heeft wel eens gebluft tijdens een sollicitatie. Veel meer mannen, dan vrouwen bluffen: 60% versus 40%. Mensen uit het westen van het land bluffen het meeste: 42% versus gemiddeld 34% in de rest van Nederland. We bluffen vooral over:

1. Kennis en vaardigheden (19%)
2. Salaris (16%) – dit wordt 2x zo vaak door mannen dan vrouwen gedaan
3. Werkervaring (11%)

Bluffen op LinkedIn not done

Mensen bluffen vooral tijdens gesprekken: tijdens de sollicitatie zelf (73%) en tijdens de onderhandelingsfase (31%). Op papier durven mensen dit echter een stuk minder. In een brief doet 18% dit, op het CV 13% en op een sociaal netwerk komt het al helemaal nauwelijks voor: slechts 4% bluft op het LinkedIn profiel. Het openbare karakter van LinkedIn helpt om de informatie zo betrouwbaar mogelijk te houden.

  • Beter zichtbaar dankzij een compleet profiel
  • Waarom is het eigenlijk belangrijk om een compleet profiel te hebben?
  • Profielen met meer dan één functie worden 12x meer bekeken.
  • Profielen met een foto worden 14x meer bekeken
  • Profielen met een samenvatting worden 7x meer bekeken
  • LinkedIn leden die een locatie toevoegen, krijgen 5x meer profielbezoeken
  • LinkedIn leden die hun opleiding aan hun profiel toevoegen, krijgen gemiddeld 10x meer profielbezoeken – en er wordt 15x meer contact met hen opgenomen
  • LinkedIn leden die vrijwilligerswerk hebben toegevoegd aan hun profiel, krijgen 6x meer profielbezoeken

Aan de slag met je LinkedIn profiel

Het tijdelijke LinkedIn Café voor profieladvies is op woensdag 29 april te vinden bij Starbucks The Bank (Amsterdam), Hollandse Toren (Utrecht) en Den Haag (CS). De experts van LinkedIn en de professionele recruiters zijn aanwezig tussen 9.30 en 13.30 uur.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Verder lezen over Starbucks

We Proudly Serve Starbucks brengt de toekomst van ‘Self-Serve’ koffie naar Nederland

Nestlé Professional introduceert een nieuw, toonaangevend "Self-Serve" koffie concept van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Programme. Met dit nieuw ontworpen zelfbedieningskoffieautomaat, als onderdeel van het We P...

Coffee corner18.01.2022

We Proudly Serve Starbucks brengt de toekomst van ‘Self-Serve’ koffie naar Nederland

Deze man bezocht meer dan 15.000 Starbucks locaties

Hoe erg je Starbucks verslaving ook is, je hebt waarschijnlijk niet zo veel tijd, en geld, besteed aan je koffieverslaving als deze man. De 47-jarige ‘Winter’ (geboren als Rafael Antonio Lozano Jr), heeft inmiddels...

Coffee corner02.10.2019

Deze man bezocht meer dan 15.000 Starbucks locaties

En hij is nog lang niet klaar
​Een koffieketen slash techbedrijf neemt het op tegen Starbucks in China

Luckin denkt voor het einde van het jaar meer winkels te hebben dan Starbucks. Ondanks dat Chinezen voornamelijk thee drinken, is het een Chinese koffieketen gelukt om de concurrentie aan te gaan met het machtige Starbuc...

Tech in Asia03.07.2019

​Een koffieketen slash techbedrijf neemt het op tegen Starbucks in China

Beste viral van 2019: Starbucks koffiecup in Game of Thrones

Bedenk het maar. In de 4e aflevering van Game of Thrones waar het weer eens ruig aan toe gaat is een ‘Starbucks Coffe Cup’ ontdekt. Terwijl iedereen zuipt, lacht en schreeuwt op de overwinning van die ijskoude Night...

Entertainment06.05.2019

Beste viral van 2019: Starbucks koffiecup in Game of Thrones

In scène gezet, viraaltje of blunder?
Starbucks opent eerste vestiging in Italië

De Amerikaanse koffieketen Starbucks opende vandaag een eerste vestiging in Italië. Daarmee gaat een droom van oprichter Howard Schulz eindelijk in vervulling. Starbucks opent gemiddeld om de vier uur ergens een vestig...

Nieuws07.09.2018

Starbucks opent eerste vestiging in Italië

Nederland derde belastingparadijs ter wereld volgens Oxfam Novib

Nederland is een belastingparadijs. Niet voor ons natuurlijk, maar voor de grote multinationals die hier een 'kantoor' openen en daarmee miljarden aan belasting besparen omdat Nederland een 'vriendelijk' klimaat voor gro...

Nieuws12.12.2016

Nederland derde belastingparadijs ter wereld volgens Oxfam Novib

Starbucks komt met een nieuwe koffie

Starbucks gaat zijn ready-to-drink assortiment uitbreiden met een nieuwe Chilled Classics variant genaamd: de gekoelde Caffè Americano.

Coffee corner16.03.2016

Starbucks komt met een nieuwe koffie

Bloedende of schattige ijsberen op de koekjes van Starbucks?

Een oplettende klant bij Starbucks viel het op dat de kerstkoekjes dit jaar er erg apart uitzien. Wanneer je goed kijkt zou je de schattige rode sjaal om de nek van de ijsbeer ook kunnen zien als bloed, een iets minder l...

Coffee corner11.12.2015

Bloedende of schattige ijsberen op de koekjes van Starbucks?