De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook gaat zich mengen in de business-markt met een nieuwe toevoeging die door TechCrunch werd gespot. Er was namelijk een nieuw tabje toegevoegd op de business-pagina van de website genaamd ‘jobs’. We hebben deze tab nog niet kunnen ontdekken op onze Nederlandse pagina’s (niet ongewoon) maar volgens het bericht geeft het bedrijven de mogelijkheid om vacatures te promoten op hun Facebook-pagina.
Het was maar een kwestie van tijd voordat Facebook deze mogelijkheid zou gaan aanbieden, aangezien Mark Zuckerberg niet zal rusten voordat de rest van het internet overbodig gemaakt is als je Facebook hebt. Met deze test breiden ze hun business-gerelateerde portfolio nog verder uit, nadat ze ook al een alternatief aanboden voor apps als Slack. Volgens Facebook is dit een natuurlijke evolutie van wat mensen toch al deden op het platform.
Het moet gezegd worden: er zit wat in. Niet alleen geeft Facebook bedrijven op deze manier een duidelijke plek waar geïnteresseerden heen gewezen kunnen worden, ook voor sollicitanten zal het makkelijk worden. Doordat een heel aantal van de al bij Facebook bekende gegevens ingevuld worden op de formulieren die gebruikt worden om te reageren op een baan spaart het werk en is de drempel om te solliciteren wellicht ook wat kleiner. Extra bonus is dat elk goed bedrijf met vacatures gratis likes krijgt, want je gaat natuurlijk niet solliciteren op een baan bij een bedrijf dat je niet eens geliked hebt!
Dit is allemaal slecht nieuws voor LinkedIn, die net gekocht zijn door Microsoft. Of die nu een kat in de zak hebben aangeschaft is nog niet te zeggen, maar doordat Facebook beduidend meer gebruikers heeft dan LinkedIn (1,8 miljard vs. 470 miljoen) zijn er meer mensen die een vacature te zien kunnen krijgen en doordat het voor bedrijven mogelijk is om te betalen voor meer bereik wordt dat alleen maar versterkt. Niet te vergeten: mensen zitten veel op Facebook, en de kracht van iets tegenkomen zonder er naar op zoek te zijn (laten we eerlijk zijn: niemand gaat voor zijn lol op LinkedIn kijken) valt ook niet te onderschatten. Wanneer de test in Nederland beschikbaar komt is niet bekend.
© Monkey Business- Fotolia
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over LinkedIn
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Social Media14.04.2023